سیاسی

جلسات توسل منزل مرحوم حبیبی تصویری از زندگی‌اش بود

جلسات توسل منزل مرحوم حبیبی تصویری از زندگی‌اش بود. او لباس رسمی می‌پوشید و وضو می‌گرفت و با ادب خاصی در جلسه می‌نشست.


به مناسبت دومین سالگرد درگذشت مرحوم محمدنبی حبیبی دبیرکل سابق حزب مؤتلفه اسلامی خبرنگار هفتهنامه شما با حجتالاسلام و المسلمین حسن اسفندیاری سخنران مذهبی پیرامون آن مرحوم گفتگو کرد که در ادامه میخوانید.

از روضههای ماهانه منزل مرحوم حبیبی بگویید.

بیش از ده سال است که بیست و دوم هر ماه قمری در منزل ایشان جلسه روضه، سخنرانی و بحث قرآن و تفسیر و حدیث و توسل به ائمه(ع) برقرار است. ایشان سه چهار روز مانده به شب جلسه با من تماس میگرفت و یادآوری میکرد. روزی که قرار بود شبش جلسه برگزار شود هم با من تماس میگرفت و یادآوری میکرد. این نشان میداد آن مرحوم برای برگزاری جلسات توسل ماهانه خیلی جدیت داشت. بسیار دقت داشت در آن جلسه حضور داشته باشد. شاید در پانزده سالی که در منزلشان هر ماه منبر می‌‌رفتم پانزده بار غیبت نداشت. همین نشان میدهد ایشان باور خاص و اعتقاد ویژهای به چهارده معصوم(ع) داشت. بعد از درگذشت مرحوم حبیبی این جلسات همچنان برقرار است و با شرایط فعلی جلسات به صورت آنلاین برگزار میشود.

از آثار و برکات این جلسات توسل بگویید.

آثار و برکات این توسل در فرزندان و نوههایش مشهود است. همین برای مرحوم حبیبی بسیار مهم و کلیدی بود. ایشان در جلسات محور را قرآن قرار میداد. ابتدای جلسه با ادب و تواضع خاصی قرآن را میآورد و روی میز قرار میداد. یادم هست بارها میگفت هر وقت جلسه قرآنی و مطالب قرآنی است نور علی نور میشود. در واقع جلسات توسل منزل مرحوم حبیبی تصویری از زندگیاش بود. او لباس رسمی میپوشید و وضو میگرفت و با ادب خاصی در جلسه مینشست.

در این جلسات تذکر هم میداد؟

خاطرم هست تذکر میداد اگر کسی حرفی دارد یا قبل از جلسه بزند یا بعد از آن. میگفت این جلسه وقف ائمه(ع) است و باید ادب را رعایت کنیم و حرمت جلسه حفظ شود. در واقع در قالب تعظیم شعائر به این جلسات توسل نگاه میکرد.

از اعتقادات و باورهای آن مرحوم بگویید.

مرحوم حبیبی با دید در آستانه ظهور و حوادث آخرالزمان به روزگار ما نگاه میکرد. ایشان مهدوی و امام زمانی فکر و حوادث را تحلیل میکرد. لذا باورش بود امام(ره) و مراجع شیعه نواب عام امام زمان(عج) هستند. انصافاً ایشان اخلاق در حرکت و فرد سالمی از نظر اخلاقی بود. اعتقاد ویژهای به مقام معظم رهبری داشت. غم حضرت آقا غم او و شادی و خوشی مقام معظم رهبری لبخند و شادی او بود. در امام(ره) و مقام معظم رهبری ذوب شده بود.

https://shoma-weekly.ir/v0pyN8