سیاسی

جریان‌های سیاسی که پیگیر مطالبات مردم باشند موفق هستند

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به نقش جریان‌های سیاسی در حل نارضایتی‌های کشور، گفت: جریان‌های سیاسی هم باید پشتوانه‌ای برای مردم، نظام و رهبری باشند. اگر جریان‌های سیاسی واقعا در جمع مردم و پیگیر مطالبات آنها باشند، می‌توانند بسیار موفق و کارآمد عمل کنند.
بی تجربگی و بی تعهدی برخی نمایندگان، وظیفه نظارتی مجلس دهم را کمرنگ کرد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت : وقتی ناظر و مجری یکی شد، نمی توان انتظار عملکرد موفق داشت، متخصص ترین و متعهدترین ها در مجلس یازدهم حضور خواهند داشت.

لاله افتخاری عضو ائتلاف نیروهای مردمی انقلاب در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: حضور افراد کم تجربه و ناآگاه به قانون و مصوبات مجلس به روند فعالیت مجلس دهم لطمه زد، خیلی از نیروهای توانمندی که قوانین نظارتی مجلس را وضع کرده بودند در مجلس دهم حضور نداشتند و این موضوع باعث شد اِشرافیت مجلس بر امور دولت به خصوص در مباحثی که به نظارت احتیاج بود از بین برود.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از نمایندگان از لیست مورد حمایت دولت و وامدار دولت بودند و نمی شود وقتی ناظر و مجری یکی شد انتظار عملکرد موفق داشت به همین دلیل ضعف نظارت را می توان از عملکردشان به راحتی مشاهد کرد، مضاعف به اینکه خیلی از نمایندگان علاوه بر اینکه تخصص لازم را هم برای امور محوله نداشتند حداقل تجربه در امور اجرایی را هم نداشتند و این در بی تفاوتی آنها به مسائل مهم مطرح شده کاملا مشهود بود، این مشخصه باعث شد آنها برای حل مشکلات نگاه بیرون گرا داشته باشند و این خود عاملی شد تا نتوانند برای حل مشکلات تصمیمات مفیدی اتخاذ کنند.

نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید جوانان با عملکرد مدیریتی موفق و متخصص به مجلس وارد شوند علاوه بر اینکه ملاک ما برای انتخاب باید ملاک قرآنی باشد یعنی انتخاب افراد متخصص و متعهد، صرف جوان گرایی نباید افراد کارکشته و باتجربه را کنار گذاشت.

همچنین لاله افتخاری، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با «پارسینه» درباره حل نارضایتی‌های موجود در کشور گفت: با قانون‌گرایی و تدوین موضوعات می‌توان مشکلات موجود در کشور را سروسامان داد.

نماینده مجلس نهم در ادامه بیان کرد: باید مسئولان به وظایف خود عمل کنند و مجلس هم نظارت دقیق بر عملکردها داشته باشد. از طرف دیگر مردم هم به عملکرد مجلس و مسئولان نظارت داشته باشند، در این صورت قطعا می‌توان بر حل نارضایتی‌ها فائق آمد..

افتخاری در ادامه با بیان اینکه مسئولان هم باید به ظرفیت‌ها و مطالبات مردم توجه داشته باشند، افزود: باید با اولویت‌بندی کارها را مورد توجه قرار دهند. برخی مسائل نیاز دارد که به صورت اورژانسی انجام شود و برخی دیگر زمان‌بر است یا در اولویت قرار ندارد، باید این موارد را اهم و مهم کنند.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به نقش جریان‌های سیاسی در حل نارضایتی‌های کشور، گفت: جریان‌های سیاسی هم باید پشتوانه‌ای برای مردم، نظام و رهبری باشند. اگر جریان‌های سیاسی واقعا در جمع مردم و پیگیر مطالبات آنها باشند، می‌توانند بسیار موفق و کارآمد عمل کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: گروه‌های سیاسی رسالت خود را فقط نزدیک به انتخابات مد نظر قرار ندهند بلکه باید همیشه نسبت به مسائل برنامه‌ریزی داشته باشند تا هم از مردم و هم از نظام دفاع کنند.

https://shoma-weekly.ir/sBMZjp