سیاسی

جریان نفوذ در خلاء تفکر بسیجی مانع رفاه مردم است

در جنگ اقتصادی و حضور در عرصه مدیریتی نیروهای کمتری از جریان بسیجی حاضر بوده‌اند و از طرفی جریان نفوذ به واسطه خلأ همین تفکر بسیجی در عرصه اقتصادی و مدیریتی، در نظام اقتصادی اخلال ایجاد می‌کند و با فسادآفرینی در نظام اقتصادی کشور اجازه نمی‌دهد که مردم رفاه و عدالت را در زندگی داشته باشند.
محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، به مناسبت هفته بسیج درباره ویژگی‌های تفکر بسیجی گفت:‌ تفکر بسیجی زاییده تفکر اسلامی و انقلابی است. این تفکر و پیروان آن خود را بدهکار اسلام، انقلاب اسلامی و مردم می‌دانند. از آغاز انقلاب اسلامی و از سال ۱۳۴۲ به این سو کسانی که در مساجد و هیئات مذهبی تربیت نبوی، علوی و حسینی پیدا کردند به چنین تفکری شناخته می‌شوند.

ایدئولوژی‌زدایی؛ راهکار دشمن برای انحراف تفکر بسیجی

وی افزود:‌ در کوران انقلاب اسلامی نیز این جوانان بسیجی به کمک مردم، محرومان و مستضعفان آمدند و در عین حال در صف اول تظاهرات برابر سرنیزه‌های حکومت پهلوی ایستادند و پس از انقلاب نیز در مأموریت‌های جهادی برای محرومیت‌زدایی و دفاع مقدس حضور پررنگی داشتند. در واقع جریان نیرومند مردمی همچنان انقلاب و آرمان‌های آن را زنده نگه داشته است.

انبارلویی اظهار کرد: به همین دلیل در اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌های غربی از ایدئولوژی‌زدایی از انقلاب به عنوان راهکار مؤثر برای مقابله با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی سخن می‌گویند. منظور از ایدئولوژی‌زدایی این است که نیروهایی که در مکتب اسلام و قرآن تربیت شده‌اند و به نقش اسلام در حکومت و سیاست اعتقاد دارند، منحرف و تضعیف شوند و حربه آنها در درجه اول تهاجم فرهنگی است.

نقش تفکر جهادی در تقویت امنیت ملی

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه بیان کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی در گام اول به خوبی استقرار یافته و دامنه نفوذ پیام خود را در منطقه و جهان گسترانده است. این گسترش نفوذ معنوی انقلاب مدیون تفکر بسیجی و انقلابی است و از دل آن تفکر جهادی متولد می‌شود. تفکر بسیجی اصلاً به این فکر نمی‌کند که حرکت انقلابی چقدر هزینه دارد بلکه معتقد به عمل به تکلیف است، زیرا اسلام و آموزه‌های دینی و دفاع از حریم ولایت را حق می‌داند و از طرفی این به معنی بی‌برنامگی، بی‌تدبیری و عدم سازماندهی در انجام مأموریت‌های انقلابی نیست. در واقع تفکر بسیجی عمل به تکلیف را با هوشمندی، برنامه‌ریزی و ایمان و توکل به خدا تلفیق می‌کند و نتیجه آن اقداماتی است که در داخل و خارج منجر به تأمین منافع ملی و افزایش امنیت ملی شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: بنابراین تا زمانی که این تفکر و این جریان زنده، پویا و پرتحرک است دشمنان اسلام با وجود تهاجم وسیع اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نه تنها نتیجه‌ای نمی‌گیرند، بلکه باعث باروری و شکوفاتر شدن این جریان می‌شوند. امروز جوانانی که در صحنه جهاد و استکبارستیزی قرار دارند بسیار مؤمنانه‌تر، خلاق‌تر و قدرتمندتر پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند و از روش‌ها و ابزارهای مختلف برای ارسال پیام‌های انقلاب و افشای چهره واقعی نظام سلطه و استکبار جهانی استفاده می‌کنند و این به خاطر برخورداری جوانان از علم و دانش در کنار ایمان و اخلاص است.

ناکارآمدی‌ها نتیجه بی‌توجهی به تفکر بسیجی است

انبارلویی درباره ارتباط ناکارآمدی‌های مدیریتی و مفاسد اقتصادی با بی‌توجهی به تفکر بسیجی گفت: دشمن از ابتدای انقلاب سعی کرده رهبران انقلاب و جریان بسیجی و جهادی را در حوزه جنگ نظامی محدود و محصور کند و بیشتر انرژی و توانایی این جریان را معطوف به این عرصه کند که نمونه آن ناآرامی‌های داخلی ابتدای انقلاب، دفاع مقدس و مقابله با جریان تکفیری و داعشی است. لذا بیشتر استعداد این جریان در جنگ سیاسی و نظامی به منصه ظهور رسیده است.

وی افزود: در جنگ اقتصادی و حضور در عرصه مدیریتی نیروهای کمتری از جریان بسیجی حاضر بوده‌اند و از طرفی جریان نفوذ به واسطه خلأ همین تفکر بسیجی در عرصه اقتصادی و مدیریتی، در نظام اقتصادی اخلال ایجاد می‌کند و با فسادآفرینی در نظام اقتصادی کشور اجازه نمی‌دهد که مردم رفاه و عدالت را در زندگی داشته باشند.

https://shoma-weekly.ir/ZQ4J6F