سیاسی

جریان خزنده‌ای در معاونت زنان به دنبال حاشیه سازی است

وضعیت معاونت امور زنان و خانواده بسیار نگران‌کننده است و اگر این شیوه ادامه داشته باشد نمره قبولی از نمایندگان دریافت نخواهد کرد.
بر اساس گزارش در مورد تقویت ظرفیت ملی برای تدوین و اجرای برنامه حمایتی نهاد خانواده برای کاهش فقر زنان سرپرست خانوار عنوان 100 درصد تحقق دادند که این موضوع در رابطه با برنامه کاری مشترک با صندوق جمعیت ملل متحد بود همان تفاهمنامهای که با این صندوق از طرف معاونت به امضا رسیده است، درحالیکه از طرف مجلس و کمیسیون اصل 90 و مرکز پژوهشها عنوان شد این تفاهمنامه خلاف امنیت ملی و قانون اساسی بوده و باید به تصویب مجلس میرسیده است. در حالیکه در این گزارش عملکرد عنوان شده 100 درصد محقق شده است برای ما سؤال است که اگر این تقویت ظرفیت ملی در حد آن تفاهمنامه صورت گرفته بر اساس آن تفاهمنامه باید اطلاعات جمع آوری میشد و این اطلاعات به صندوق جمعیت تحویل داده میشد که مسئولان معاونت امور زنان و خانواده عنوان میکنند ما پول را گرفتیم و گزارش را انجام دادیم اما نتیجه را به آنها ارائه ندادیم ولی اینجا نوشتند 100 درصد محقق شده است و اگر به تمام تعهدات عمل کردند این تخلف بسیار جدی و مهم است و اگر عمل نکردند این صددرصد تحقق کامل نیست.

چرا نباید در لوایحی که به مجلس تقدیم میشود نام و نشانی از زنان و خانواده ببینیم،انتظار میرفت معاونت امور زنان و خانواده فقط به تنظیم تفاهمنامه و اقداماتی که در گزارشهایشان بیان میشود، نپردازد. جامعه نیازمند حمایتهای ویژهای در خصوص زنان و خانواده است، اما در طی این دو سال پسرفتهایی داشتیم و به نظر میآید گزارشهایی که طی چند ماه اخیر از معاونت امور زنان و خانواده دریافت میکنیم، گزارشهایی نیست که دغدغه عموم مردم باشد و گرهی از مشکلات زنان در جامعه ما باز کند.وضعیت معاونت امور زنان و خانواده بسیار نگرانکننده است و اگر این شیوه ادامه داشته باشد نمره قبولی از نمایندگان دریافت نخواهد کرد. رئیس فراکسیون زنان با تشریح دلایل این نگرانی خاطرنشان میکند: جریان خزندهای در این معاونت ایجاد شده که به جای تمرکز بر وظایف قانونی به حاشیهسازی میپردازد.

https://shoma-weekly.ir/Oi7t1Z