سیاسی

جریان تکفیری؛ یکی از مصائب دنیای اسلام

جریان سلفی و وهابی معتقد به افکار ابن تیمیه است که بیشترین خصومت را با اندیشه شیعی و پیروی از مکتب اهل بیت دارد. اصولاً شیعیان را از چارچوب اسلام خارج و لذا خیلی راحت به کشتار شیعیان دست میزنند. این جریان توسط آمریکا و عربستان برای مقابله با اشغالگران روس در افغانستان شکل گرفت ولی بعد از فروپاشی شوروی جهت مبارزه خود را متوجه آمریکا کرد.
حمیدرضا ترقی - جریان سلفی و وهابی معتقد به افکار ابن تیمیه است که بیشترین خصومت را با اندیشه شیعی و پیروی از مکتب اهل بیت دارد. اصولاً شیعیان را از چارچوب اسلام خارج و لذا خیلی راحت به کشتار شیعیان دست میزنند. این جریان توسط آمریکا و عربستان برای مقابله با اشغالگران روس در افغانستان شکل گرفت ولی بعد از فروپاشی شوروی جهت مبارزه خود را متوجه آمریکا کرد.
به همین خاطر دستگاه اطلاعاتی آمریکاو غرب و حتی رژیم صهیونیستی در بخشی از تشکیلات جهادی سلفیها نفوذ کرد تا آنها را بطور غیرمستقیم هدایت بکنند، بطوری که برخی از این اقدامات و رفتارهای آنها عملاً به سود محافل صهیونیستی و ایجاد فساد در کشورهای منطقه منجر شد.
جریان سلفی تکفیری برای اهل سنت ایران و در ارتباط با کشورهای همسایه ایران مثل پاکستان، افغانستان، عراق، تهدیدی جدی به حساب میآید و اینک با حضور در سوریه امنیت این کشور اسلامی و انقلابی را به خطر انداختهاند.
قرائت خشن و متحجرانه این جریان از سنت نبوی و برداشتهای ظاهری از آیات قرآن، اختلاف نظر این گروه با دیگر فرق اسلام را زیاد و کینهورزی سرسختانه آنها نسبت به شیعیان آنها را به ابزار دست غرب و صهیونیسم علیه اسلام سیاسی و انقلابی منطقه تبدیل ساخته است.
در آن وقتی که اینها بقیع را ویران کردند، این را بدانید، سرتاسر دنیای اسلام علیه آنها اعتراض کرد. مقام معظم رهبری 16/2/92
تخریب بقیع توسط وهابیهای تکفیری سعودی به عنوان بدترین سابقه آنها در تاریخ ثبت است و لذا اقدام اخیر آنها در تخریب قبر یکی از صحابیهای پیامبر و اهل بیت(مرحوم حجربن عدی) در سوریه ناشی از همین سیاست است.
یکی از خطرهای دیگر این جریان چهره بسیار خشنی است که ازدین اسلام در برابر دیدگاه جهان غرب قرار میگیرند بطوری که غربیها به این نتیجه میرسند که اگر اسلام این است اسلام یعنی کشتار و خونریزی تکفیر و سربریدن و منفجر کردن مساجد، خانهها و مدارس و کشتار جمعی از مردم که امروز در عراق و سوریه و پاکستان رخمیدهد و این رفتار به چهره اسلام در جوامع مسیحی و غربی آسیب جدی میزند.

سوریه باتلاق وقتلگاه تکفیریها
هدایت تکفیریها توسط غرب و آمریکا به تقابل و جنگ مسلحانه با حکومت بشار اسد، زمینه مساعدی برای ارتش سوریه فراهم مینمایند تا بتواند با استفاده از فرصت حضور آنان مشکلات آینده جهان اسلام را از لوث این گروه پاک کند. تاکنون علیرغم تجهیز و مسلح شدن این گروه توسط استکبار جهانی عده زیادی کشته شدهاند، البته به این گروه اکثر جریانهای تروریستی منطقه که با اسلام و تشیع و مقاومت مشکل دارند و آلت دست آمریکا و انگلیس بودهاند نیز افزوده شدهاند.
مقام معظم رهبری این گروه را دارای فکر باطل و روحیه پلید و انسانهای بداندیش و هتاک نسبت به زبدگان عالم اسلام، خبیث و دارنده پول و امکانات عربستان و جزو مصائب اسلام دانستند.16/2/92

پدیده سلفیگری؛ رقیب انقلابهای عربی
در شرایطی که امواج نیرومند حرکت ملتها در بهار عربی، چهره جدیدی به خاورمیانه و کشورهای عربی منطقه بخشیده است دنیای غرب شاهد ظهور برخی حرکتهای ارتجاعی و فرقهای مطرود در جامعه است.
این حرکات متحجرانه و سلفی جز اسلامهراسی و ممانع از گسترش اسلام و بیداری آن ثمری ندارد و مانع حرکت سالم بیداری اسلامی است.
سیدحسن نصرالله در همین چند روز گذشته گفت: 2تهدید واقعی امنیت و ثبات منطقه را به خطر انداخته است، یکی از آنها تکفیریهای وهابی هستند و دیگری اسرائیل غاصب و رژیم صهیونیستی.
امروز جریان تکفیری وهابی در خدمت صهیونیسم و آمریکا قرار گرفته و در پازل آنها بازی میکند و با کشتار فجیعانه انسانهای بی گناه، روی نسل یزید و یزیدیان تاریخ را سفید کرده است. کارنامه ننگین و سیاه این جریان متحجر در افغانستان ، پاکستان، عراق و سوریه  سرشار از قتل و جنایت و خونریزی به سبک یزیدیان اموی است.
سازمان القاعده، جبهه النصره، ارتش انصار السنه، جیش الطائفه، سپاه عمر، گردان زبیر و جندالشیطان از جمله گروههای وابسته به این جریان فکری هستندکه ناامنی و ترور رادر جهان اسلام گسترش داده و امنیت را از ملتهای اسلامی گرفتهاند.
 این جریان که بیداری اسلامی را در معرض خطر قرار داده و در تلاش برای منحرف کردن آن است، سعی دارد که با اسلام سیاسی فقاهتی مبتنی بر فقه اهل بیت(ع) مقابله کند و تنها دینی را که در برابر استکبار و قدرتهای زورگوی جهان ایستاده و آن را به زانو در آورده است را تضعیف نموده و جبهه مقاومت در برابر استکبار و صهیونیسم را تضعیف نماید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی برخورد شیعیان در عراق و پاکستان و دیگر نقاط جهان اسلام با این قضیه را خردمندانه و ناشی از رشد فکری دانسته و هر گونه اقدامی که منجر به برافروختن آتش نزاعهای شیعه و سنی کمک کند را تقبیح کردند و تاکید داشتند که خانواده بزرگ شیعه و سنی فریب این بازی تکفیریها را که پشت آن آمریکا وانگلیس است، نخورده و نمیخورند.
اقدام این جریان در تخریب مزار حجربن عدی در سوریه و نبشقبر آن شهید بزرگوار از منفورترین رفتارهای این قشر متحجر و منحرف از اسلام بود که از سوی همه علمای بلاد اسلام اعم از سنی و شیعه محکوم شد و امید است با اقدمات ارتش سوریه ریشه این عناصر در گرداب سوریه قطع شود.
انشاءالله

https://shoma-weekly.ir/7v14CH