سیاسی

جریانات انحرافی روزنه‌هایی برای نفوذ به عرصه فرهنگی باز کرده‌اند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: بزرگان، مراجع و در راس آن «مقام معظم رهبری» حافظان اصلی دین و فرهنگ هستند، که احساس خطر آن‌ها بایستی جدی گرفته شود.

«حجتالاسلام محمد حسن ذاکری» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بیانات «مقام معظم رهبری» درباره مسائل فرهنگی اظهار داشت: این انقلاب پیش از اینکه در سایر حیطهها یک انقلاب و دگرگونی باشد در زمینه فرهنگی تحولی را برای دلها ایجاد کرد، بنابراین انقلاب ما فرهنگی است.

وی با اشاره به تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی حضرت امام (ره) اضافه کرد: آن زمانی که این نهاد با اختیارات ولی فقیه تاسیس شد و مصوبات آن حکم قانون به خود گرفت ارزشمندی جایگاه، تحولات و برنامهریزی فرهنگی در سطح جامعه را نمایان کرد.

وی با بیان اینکه «مقام معظم رهبری» طی سالیان متمادی و در دولتهای گذشته اهمیت مبانی فرهنگی را تشریح کردهاند، افزود: دغدغه «معظمله» پس از گذشت ۳۵ سال از انقلاب اسلامی به جا است و این درحالی است که دشمن ما خوب این انقلاب و اهداف آن را با توجه به موج فرهنگی که در سطح دنیا ایجاد کرده است، میشناسد.

وی ادامه داد: مباحثی همچون شبیهخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی از سوی «رهبر معظم انقلاب» از دولتهای گذشته مطرح شده بود، که هماکنون نیز تحرکاتی در عرصه فرهنگی و مطبوعات باز شده است و زمزمههایی به گوش میرسد که جریانی نامبارک در عرصه فرهنگی جهتی ضد دینی پیدا کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه جریانات انحرافی دشمن روزنههایی را برای نفوذ به عرصه فرهنگی کشورمان باز کرده است تصریح کرد: بزرگان، مراجع و در راس آن «مقام معظم رهبری» حافظان اصلی دین و فرهنگ هستند و زمانی که احساس خطر میکنند بر پایه علائم هشداردهندهای است که بایستی جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه توصیه «مقام معظم رهبری» و نوع نگاه ایشان جهت اصلاح و پیشبرد مسائل فرهنگی بایستی رعایت شود، اضافه کرد: وظیفه شرعی و قانونی مسئولان و دستاندرکاران امر فرهنگ، چه دولت و غیر دولت، کمیسیون فرهنگی مجلس، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادها در عرصه فرهنگ جدی گرفتن دغدغه رهبری است.

حجتالاسلام ذاکری با اشاره به وظیفه موثر رسانهها در امر فرهنگ، بیان داشت: رسانهها با پرداختن به موضوع و مسائل فرهنگی راه را هموارتر کنند، این نهاد در مسیر فرهنگ و اعتقادات تابلوهایی را به عنوان راهنما قرار میدهد که بایستی در زاویه چشم مسئولان خوب جای بگیرد تا از مسیر منحرف نشود.

https://shoma-weekly.ir/q73ctV