سیاسی

جراحی اقتصادی دولت نیازمند انجام جهاد تبیین است

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: توضیحات رئیس جمهور، حضور ایشان و معاون اولشان در میان مردم و وسط معرکه این جراحی بزرگ و هم دردی با مردم نشان داد دولت، دولتی نیست که هیچ اقدامی در راستای مهندسی افکار عمومی جامعه انجام ندهد و به طور ناگهانی هنگام صبح عنوان کند که درصدد انجام این تغییر بدون آمادگی مردم است.
حمید رضا ترقی قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: دولت در حال انجام یک جراحی مهم اقتصادی در کشور است که این جراحی به علت تعلل و سهل انگاری و ترک فعل های دولت های گذشته  به تاخیر افتاده و آفات و مفاسد متعدد و حیف و میل های فراوانی را به ملت ما تحمیل و خسارت‌هایی را به کشور وارد کرده که به سادگی قابل جبران نیست.

وی افزود: انجام این جراحی مهم و حساس هم نیازمند اغنای افکار عمومی برای همراهی مردم با دولت و هم نیازمند هماهنگی و همکاری همه دستگاه ها و قوای سه گانه است تا دولت را در اجرای این اقدام مهم، حساس، سرنوشت ساز و حیاتی برای اقتصاد کشور کمک و یاری کنند.

ترقی تصریح کرد: بی تردید در چنین شرایطی دشمن همه تلاش خود را خواهد کرد تا بتواند از این فرصت جراحی و دردهای ناشی از آن، مردم را به سمت شورش و عصبانیت بکشاند و تاب آوری آنها را کاهش دهد و با دروغ پردازی و سیاه نمایی آثار مثبت آینده این جراحی را در کشور مورد تردید و شبهه قرار دهد.

وی عنوان کرد: در راستای انجام این جراحی اقتصادی نیازمند انجام جهاد تبیین هستیم که باید همه دست اندرکاران و نخبگان سیاسی، دولت و مجلس در اغنای افکار عمومی و پاسخ به شبهات و امیدوار کردن مردم به نتیجه این جراحی مهم در اقتصاد تلاش کنند و دولت نیز از طریق راهکارهایی که پیش بینی کرده اعم از سیاست‌های حمایتی و پشتیبانی از کارفرمایان و تولیدکنندگان، زمینه کاهش فشار بر اقشار ضعیف و متوسط جامعه را فراهم کند و زیرساخت های آن را به گونه ای فراهم کند که این فشارها موجب سواستفاده دشمن از مردم نشود.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: توضیحات رئیس  جمهور، حضور ایشان و معاون اولشان در میان مردم و وسط معرکه این جراحی بزرگ و هم دردی با مردم نشان داد دولت، دولتی نیست که هیچ اقدامی در راستای مهندسی افکار عمومی جامعه انجام ندهد و به طور ناگهانی هنگام صبح عنوان کند که درصدد انجام این تغییر  بدون آمادگی مردم است.

ترقی تصریح کرد: دولت پیش بینی های لازم را انجام داده و وجوهی را به حساب مردم واریز کرده بود تا مردم بلافاصله پس از اجرای این طرح بتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: دولت درصدد است روند بهره برداری همه آحاد مردم از ارز ترجیحی تحقق یابد و به جای اینکه عده خاصی از این ارز بهره ببرند و آن را به جیب بزنند و مفاسد اقتصادی فراوانی را به وجود آورند همه آحاد مردم از آن بهره مند شوند.

ترقی خاطرنشان کرد: اگر تحقق این عدالت اقتصادی به درستی برای مردم تبیین شود، مردم استقبال فراوانی خواهند داشت همان گونه که تاکنون نیز استقبال کرده اند و به شایعه پراکنی ها، تخریب ها و وسوسه های دشمنان توجهی نداشته اند و خود را با شرایط جدید پدید آمده در اقتصاد کشور وفق داده اند.

وی عنوان کرد: امیدواریم که دولت بتواند هم با تداوم اغنا گری ها و هم با حل مشکلات مردم از طریق اجرای سیاست‌های حمایتی، این جراحی را با موفقیت به سرانجام برساند.

https://shoma-weekly.ir/1TUThJ