سیاسی

جذابیت‌های غیردینی ضرورت پاسخ به شبهات را افزوده است

در زمانه‌ای که جذابیت‌های غیر دینی بسیار زیاد شده و شبهات و سئوالات گوناگون، در ذهن افراد و به ویژه خانم‌ها نقش بسته است، وظیفه‌ طلاب خواهر است که در میان آن‌ها حضور یابند و درصدد پاسخ به سئوال‌های آنان برآیند
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ، در جمع طلاب و مبلغان مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) این شهر به بیان اهمیت تبلیغ دین برای طلاب پرداخت.

وی اظهار داشت: خلاصه دعوت انبیا، بنده خدا بودن است و یکی از مهمترین رسالت‌های حوزه‌های علمیه نیز باید همین امر باشد. طلاب باید درس بخوانند که به تبلیغ دین بپردازند و مردم را به بندگی خدا دعوت کنند. البته نخست خود شخص باید بنده باشد تا بتواند بنده پرور شود.

وی ادامه داد: انسان باید با عمل خود دیگران را دعوت به دین کند. اگر فرد نتواند به گفتههای خود عمل کند، نمی‌تواند دیگران را به عمل وادار کند. پس در ابتدا باید عامل به کارهایی باشیم که مردم را به آنها دعوت می‌کنیم.

امام جمعه کازرون، تصریح کرد: در زمانه‌ای که جذابیت‌های غیر دینی بسیار زیاد شده و شبهات و سئوالات گوناگون، در ذهن افراد و به ویژه خانم‌ها نقش بسته است، وظیفه‌ طلاب خواهر است که در میان آن‌ها حضور یابند و درصدد پاسخ به سئوال‌های آنان برآیند.

حجتالاسلام خرسند، افزود: خوب درس خواندن و در کنار آن مطالعه آزاد داشتن از شروط اصلی طلبه برای تبلیغ است. او باید قوه سخنوری را در خود تقویت کند. سخن خود را دسته‌بندی کرده و به مخاطب ارائه دهد، همچنان که شنیدن قرآن با صوت زیبا سبب جذب به آن می‌شود، شنیدن سخنان زیبا با شیوه درست بیان نیز سبب جذب مخاطب می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: ترویج معنویت، اخلاق و معارف دینی، وظیفه اصلی حوزه‌های علمیه است و طلاب باید شکرگزار باشند در مکانی درس می‌خوانند که صاحب آن فاطمه زهرا(س) و امام زمان(عج) است. آن‌ها باید شکر این نعمت را با خوب درس خواندن و تبلیغ کردن به جای آورند.

https://shoma-weekly.ir/pkZXPx