سیاسی

جدی نگرفتن تحزب، تخلف از تعهد به فهرست ها را پدید می آورد

این‌که افراد در لیست‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند یا از تصمیمات اتخاذشده تمکین نمی‌کنند یا بعدا به صورت مستقل در انتخابات شرکت می‌کنند درحالی ‌که تعهد داده‌اند اگر در فهرست نبودند، کناره خواهند گرفت به این دلیل است که ما هیچ‌گاه تحزب را درکشور جدی نگرفتیم و دولت‌های متعددی هم که پس از انقلاب روی کار آمدند، با وجود شعارهای اولیه‌ای که دراین خصوص می‌دادند
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:اگر می‌خواهیم رفتار سیاسی افراد انضباط پیدا کند، چاره‌ای نداریم جز آن‌که سرانجام تحزب را درکشور جدی بگیریم.

حسن لاسجردی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره اهمیت به تحزب در ایام انتخابات به «شهروند» می‌گوید: این‌که افراد در لیست‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند یا از تصمیمات اتخاذشده تمکین نمی‌کنند یا بعدا به صورت مستقل در انتخابات شرکت می‌کنند درحالی ‌که تعهد داده‌اند اگر در فهرست نبودند، کناره خواهند گرفت به این دلیل است که ما هیچ‌گاه تحزب را درکشور جدی نگرفتیم و دولت‌های متعددی هم که پس از انقلاب روی کار آمدند، با وجود شعارهای اولیه‌ای که دراین خصوص می‌دادند، نهایتا موضوع تحزب در فضای سیاسی کشور را به‌طور جدی پیگیری نکردند. لاسجردی می‌گوید: ما از آدم‌ها می‌خواهیم که به قول و تعهدی که داده‌اند، پایبند باشند اما در عمل سامانه‌ای برای سنجش این تعهد نداریم و نمی‌توانیم انضباط رفتار سیاسی افراد را وزن‌کشی کنیم.

به گفته این فعال سیاسی اصولگرا، قول و قرار‌هایی که افراد پیش از رایزنی‌ها در مورد فهرست‌های انتخاباتی می‌گذارند، بعدا به بهانه رفتار طرف مقابل یا با تصمیم شخصی افراد نقض می‌شود و فردی که تعهد خود را نقض کرده، بعدا در رسانه‌ها حتی از رفتار خود دفاع هم می‌کند.

لاسجردی می‌گوید: اگر می‌خواهیم رفتار سیاسی افراد انضباط پیدا کند، چاره‌ای نداریم جز آن‌که سرانجام تحزب را درکشور جدی بگیریم.

https://shoma-weekly.ir/hp9U06