سیاسی

جایگاه «روزی» در سبک زندگی اسلامی ایرانی

روزی مهم ترین موضوع خانواده است که از هر جهت که به آن نگاه کنیم در زندگی فرد اثرگذار است. از مباحث دینی و مذهبی آن مانند تاثیر مال حرام بر سلامت جسمی و روانی فرد که بگذریم باید بدانیم هر لقمه ای که می خوریم از کجا تهیه شده است.

طیبه حاجی محمد یزدی- روزی مهم ترین موضوع خانواده است که از هر جهت که به آن نگاه کنیم در زندگی فرد اثرگذار است. از مباحث دینی و مذهبی آن مانند تاثیر مال حرام بر سلامت جسمی و روانی فرد که بگذریم باید بدانیم هر لقمه ای که می خوریم از کجا تهیه شده است.

نقش زنان در توجه به مقوله روزی پاک بسیار مهم و کلیدی است، نقش خانم خانه در توجه همسر به کسب حلال بسیار مهم است.

یک زن می تواند با تحمل کاستی هایی که به طور حتم در پی تلاش همسر در مسیر کسب حلال رخ می دهد، مشوق همسر باشد و با سازگاری با این کمبود ها دایم موضوع برکت مال حلال را به وی گوشزد کند و در این مسیر وی را یاری رسان باشد.
زنان می توانند با نادیده گرفتن کسب حلال و روزی پاک شوهرانشان را به هر کاری وادار کنند تا فقط به پول و خواسته های سطحی و زودگذر خود برسند. خانم ها باید در زندگی زناشویی دایم این پرسش را از همسران داشته باشند که آیا این درآمد پاک و حلال است؟ آیا نفرین و ناله ای پشت سر آن نیست؟ آیا حق شخص دیگری در آن نیست؟ اگر از پاسخ به این پرسش ها راضی و مطمئن شدند خرجی خانواده را از همسرشان قبول کنند.

ضرورت دارد که خانم ها نقش روزی پاک و حلال و برکت آن را بدانند و به فرزندانشان بیاموزند تا آنها هم به داشتن نان آوری که فقط فکر و ذکرش کسب روزی حلال است افتخار کنند. لازم است خانم ها بدانند که گذران این دنیا آن هم با هر روش و طریقی روش اشتباهی است که با سبک زندگی ایرانی-اسلامی هیچ سنخیتی ندارد.

بهترین راهکار برای برون رفت از این وضعیت این است که خانوادهها در کنار و در مترادف بحث آموزشی تحصیلی فرزندانشان و رفاه زندگی که برای آنان تامین میکنند، چند برابر برای بلوغ فکری و پرورش اخلاقی فرزندانشان گام بردارند.

https://shoma-weekly.ir/U43vaP