سیاسی

جایگاه حل اختلاف شورای نگهبان با مجلس مجمع تشخیص مصلحت است

رییس هیئت بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: به نظرم با توجه به اختلافات موجود در مسئله عضویت سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد، مجمع تشخیص مصلحت نظام باید به این مسئله ورود کند.
رئیس هیئت بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: به نظرم با توجه به اختلافات موجود در مسئله عضویت سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد، مجمع تشخیص مصلحت نظام باید به این مسئله ورود کند.

حسن غفوریفرد که در غرفه شفقنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها حاضر شده بود، با اشاره به ضرورت اخلاق در فضای سیاسی، و با بیان این که پیامبر اسلام(ص) و همه امامان(ع) بر رعایت اخلاق در همه امور انسانی تأکید داشتند، اظهار کرد: بزرگترین آوردگاه های سیاسی در ایران، در ایام انتخابات ها شکل
می گیرد و از این رو باید در زمان هایی مانند آن، بیش از پیش نسبت به رعایت اخلاق حساسیت وجود داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به فرواید مختلف شایسته سالاری در امورات مختلف، افزود: به نظر بنده بزرگترین نمود اخلاق سیاسی در یک فرد این می تواند باشد که اگر می داند فردی برای یک جایگاه، از او لایق تر است، دیگر خود را وارد میدان رقابت نکند چرا که تصاحب یک جایگاه در صورتی که لیاقت آن وجود نداشته باشد، خیانت و خلاف اخلاق سیاسی است.

رئیس هیئت بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات اخیر شورای شهر یزد و انتخاب یک فرد زرتشتی توسط مردم مسلمان یزد برای عضویت در این شورا، گفت: پس از اعلام نتایج این انتخابات دیدیم که فقهای شورای نگهبان با عضویت او مخالفت کرده و اعلام کردند که ایشان نمی تواند عضو شورای شهر یزد باشد، حال آن که او یک دوره هم نماینده شورا بوده و قطعا بعد از ۴سال دین اسلام تغییر نمی کند؛ به نظرم با توجه به اظهار نظرهای مختلف در این زمینه، این موضوع باید در مجمع تشخیص مصلحت نظام که جایگاه حل اختلاف شورای نگهبان با مجلس و است، بررسی و نظر نهایی اعلام شود.

غفوریفرد با بیان این که مسئله آقای سپنتا نیکنام منتخب زرتشتی شورای شهر یزد،
بی جهت این قدر بزرگ شد، گفت: وقتی اقلیت های مذهبی حق دارند که در مجلس شورای اسلامی نمایندگانی داشته باشند، قطعا در نهاد بسیار کوچکتری مثل شورای شهر باید بتواند عضویت پیدا کند؛ در هر صورت با توجه به مسائل پیش آمده، به نظرم باید مجمع تشخیص مصلحت نظام این موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام کند.

او در پایان تأکید کرد: اگر اخلاق سیاسی از سوی همه افراد و نهادها رعایت شود، بسیاری از مشکلات فعلی مان، اصلا پیش نخواهد آمد و آن مشکلاتی هم که پیش آمده، رفته رفته برطرف می شود.

پیش از این نیز مهندس سید مصطفی میرسلیم؛ رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتی تأکید کرده بود: مشکل سپنتا نیکنام در مجمع تشخیص قابل حل است.


https://shoma-weekly.ir/oNmN4L