به گزارش ایسکانیوز اسدالله بادامچیان چهارشنبه شب در نشست بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی در اندیشه مقام معظم رهبری که با موضوع 'اصول، پیشرفتها و چالش های انقلاب اسلامی' در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: این تظاهرات به این معنا نیست که اگر کلینتون رئیس جمهور می شد، مردم معترض نمی شدند و تظاهرات نمی کردند.
وی بیان کرد: تظاهرات مردمی در آمریکا و اختلافاتی که در درون اتحادیه اروپا شکل گرفته؛ فرصت بزرگی برای همه آزادگان جهان است که بخواهند از زیر سلطه نظام غرب بیرون آیند.
وی به تشریح چگونگی پدید آمدن انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: انقلاب یک حرکت بزرگ و جدید در جهان بود و امام راحل به پشتوانه مردم موفق شدند در مدت 16 سال طومار نظام شاهنشاهی که فرهنگ شاه سالاری را در ایران جا انداخته بود و از سوی اروپا، آمریکا، غرب و صهیونیسم بین الملل حمایت می شد، را تغییر دهد و نظام طاغوتی را برچیند.
وی گفت: اینکه چطور یک انقلاب توانست یک نظام جدید به نام نظام اسلامی- ولایی را برپا کند که 40 سال بماند و روز به روز در حال گسترش باشد، نیازمند تحلیل و بررسی دقیق است که متاسفانه درباره انقلاب اسلامی از سوی پژوهشگران و روشنفکران برای آگاه سازی مردم فعالیت زیادی نشده است.
این فعال سیاسی گفت: انقلاب اسلامی یک حرکت مستمر انقلابی می باشد و یک قیام یا نهضت یا کودتا نیست.
بادامچیان اظهار کرد: انقلاب اسلامی دارای تکلیف و برنامه است و هدف آن ساده و مربوط به ایران یا کشورهای اسلامی نیست بلکه مربوط به تحول عظیم جهانی است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان نظام نوین تمدن اسلامی یاد کردند.
وی بیان کرد: این نظام از اصل انقلاب برمی انگیزد و درصدد سوق دادن همه جهان در این نظام است تا به آن حکومت عدل و قسط الهی به رهبری امام عصر (عج) برسد.
نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: امام راحل انقلاب اسلامی را به عنوان یک حرکت انقلابی برای ایجاد تحول و احیای اسلام به وجود آوردند و انقلاب یک حرکت مستمر تاریخی منطبق بر قوانین الهی برجامعه انسانی است.
بادامچیان در تشریح تفاوت بین نهضت و انقلاب گفت: نهضت اساس و شالوده نظام را برهمی نمی زند و فقط تغییرات کلی پدید می آورد؛ اما انقلاب یک حرکت بنیادین است که تمام روابط ، معیارها، ساختارها و زیرساخت ها و تفکرات را به صورت انقلابی تغییر می دهد و یک نظام نوین انقلابی بوجود می آورد.
وی اظهار کرد: اسلام یک عرصه نظام ساز و معین کننده و شکل دهنده هندسه نظام اسلامی است و انقلاب یک نظام انقلابی است که از درون نظام سازی فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و دفاعی با یک هندسه جدید پدید می آید و هنر امام راحل این بود که انقلاب را ایجاد کرد.
وی ادامه داد: بنا به گفته دکتر شریعتی یکی از آفات انقلاب این است که انقلابیون به حکومت می رسند و برای حفظ حکومت به حاکمان و سپس به دیپلمات ها تبدیل می شوند ولی انقلاب دارای دیپلماسی انقلابی است و دیپلمات باید انقلابی باشد.
بادمچیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی نظام سازی کرد که محدود به ایران و کشورهای اسلامی نمی شو؛ افزود: امام راحل سه مرحله برای انقلاب اسلامی در نظر گرفتند؛ مرحله نخست اسلامی کردن ایران و مرحله دوم اسلامی کردن کشورهای اسلامی بود و مرحله سوم آشنا کردن جهان با اسلام و بسترسازی برای ظهور حضرت مهدی موعود (عج) است.
این فعال سیاسی گفت: انقلاب که پیروز می شود یا راه تحمیل از بالا به مردم را پیش می گیرد یا می خواهد مردمی حرکت کند، انقلاب اسلامی هدفش مردم سالاری دینی بود نه دموکراسی غربی .
وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی با دموکراسی غربی قابل مقایسه نیست؛ افزود: دموکراسی یک حرکت شاهنشاهی رو به جلوست و یک نظام منهای خدا و معنویت انسان است و فقط جسم انسانی و دنیای انسانی را دربرمی دارد.
وی بیان کرد: اینکه در 40 سال گذشته از انقلاب اسلامی یک عده به هیچ وجه حاضر نیستند کلمه دموکراسی را رها کنند؛ قصدشان این است که دموکراسی با همان مفهوم غربی اش در کشور حاکم شود.
بادمچیان گفت: مردم سالاری دینی از اسلام برمی خیزد و انقلابی که می خواهد یک حرکت بنیادین باشد که همه چیز را دگرگون کند، باید از درون مردم شکل بگیرد و مردم آگاهانه و آزادانه انتخاب کنند و بعد از آن هیچ چیز نتواند این مردم را بشکند.
وی اظهار کرد: ولی امر مسلمین، کسی را بر مردم تحمیل نمی کند، بلکه ازادی بخش است زیرا ولایت آزادی آور است و خوشبختانه در راس این نظام یک ولی فقیه آزاداندیش و عادل قرار دارد که حتی زمینه انتخاب آزاد را برای مخالفان خود فراهم می سازد به گونه ای که رهبر معظم انقلاب در انتخابات اخیر گفتند که 'شما اگر من و نظام را قبول ندارید در انتخابات شرکت کنید'.
نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در یک نظام مردم سالارانه دینی؛ مردم ولی نعمت نظام و پایه گذار انقلاب می شوند، در آن زمان به شرط اینکه مردم رهبری ،درجایگاه امامت داشته باشند از هر حرکت و آسیبی مصون می مانند.
سیاسی
جایگاه امامت در مردم سالاری دینی مصونیت ساز است
در یک نظام مردم سالارانه دینی؛ مردم ولی نعمت نظام و پایه گذار انقلاب می شوند، در آن زمان به شرط اینکه مردم رهبری ،درجایگاه امامت داشته باشند از هر حرکت و آسیبی مصون می مانند.
نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: تظاهرات مردمی هم زمان با روی کار آمدن ترامپ(رئیس جمهوری جدید در آمریکا)؛ نمود چالش ها و ناهمواری های داخلی نظام لیبرال دموکراسی کاپیتالیستی آمریکاست.