بین الملل

جاسوسی و ترور، راز بقا

کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به ادعای آمریکا در مبارزه با تروریسم، افزود: هر جا منافع آمریکا ایجاب کند آنها از هر گروه تروریستی استفاده خواهند کرد و تفاوتی بین گروهک منافقین، القاعده، وهابی ها و .... نیست.
احمد جان نثاری –  اسم منافقین که به گوشم می خورد، ترور، خشونت، خیانت، وطن فروشی، جاه طلبی، جاسوسی و از این قبیل عبارات در ذهنم دور می زند، این قدر این گروهک خیانت کرده که گاهی شرم می کنم در خاطرم مرور کنم که اینها ایرانی هستند.
اوائل دهه 60 بود که مسعود رجوی با جاه طلبی مبارزه مسلحانه علیه ملت انقلابی ایران اسلامی را آغاز کرد، همزمان ترور مسولان رده بالای نظام در دستور کار گروهک رجوی قرار گرفت و کمی بعد منافقین ستون پنجم صدام در دوران دفاع مقدس شدند.
بعد از جنگ تحمیلی گروهک منافقین از هیچ گونه دشمنی در حق ملت ایران دریغ نکرده است، جیره خواران استکبار جهانی از یک سو عملیاتهای ترور را برنامه ریزی و اجرا می کردند و از سوی دیگر تبدیل به پیاده نظام دشمن برای اجرای هر گونه خرابکاری، جاسوسی، شورش و براندازی شدند.
اما واقعا سرانجام گروهک نفاق به کجا خواهد رسید، این سوالی است که برای هر ایرانی بعد از اخراج منافقین از قلعه رجوی در عراق ( پادگان اشرف) به وجود می آید.
حسن هانی زاده کارشناس مسایل سیاسی در گفت‌وگو با شما درباره دیروز، امروز و فردای این گروهک تروریستی اظهار داشت: گروهک منافقین به عنوان ابزاری در خدمت دیکتاتورها و کشورهای استعمارگر بوده و هستند که از سال 1962 به تدریج به رژیم دیکتاتوری صدام متمایل و سپس به عراق منتقل شدند و در شرایط حساسی که جنگ به شدت بین ایران و عراق در جریان بود به نفع رژیم صدام اقدام به جاسوسی در ایران کردند.
کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه گروهک منافقین لیست تمام تاسیسات و مراکز حساس ایران را برای بمباران در اختیار اداره استخبارات عراق قرار می دادند، تصریح کرد: آنها حتی مشخصات مراکز پر جمعیت شهرهای ایران را به صدام گزارش می دادند تا ارتش عراق بتواند با پرتاب موشک تعداد بیشتری از مردم بی دفاع را به شهادت برساند.
وی ادامه داد: گروهک منافقین هم زمان با جاسوسی برای صدام در ترور شخصیتهای تاثیرگذار جمهوری اسلامی در سالهای 60-61 و 62 نیز نقش داشتند و با چنین عملکردی یک کارنامه بسیار سیاه در افکار عمومی منطقه و جهان از خود ارائه دادند.
هانی زاده با اشاره نفرت شدید مردم عراق از منافقین، افزود: گروهک رجوی سال 1991 در جریان انتفاضه شعبانیه در جنوب عراق در همکاری با ارتش صدام موجب کشتار بیش از 150 هزار نفر از شیعیان جنوب عراق شدند و در عملیات دیگری در سال 1988 در کشتار کردهای شمال عراق شرکت مستقیم داشتند.
کارشناس مسایل سیاسی گفت: بعد از سقوط رژیم صدام در سال 2003 مردم عراق از دولت جدید خواستند که پادگان اشرف را تخلیه و گروهک منافقین را از عراق اخراج کند و دولت عراق علی رغم همه مخالفتهای آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، تحت تاثیر فشارهای مردمی بعد از چند سال وقفه منافقین را از اشرف اخراج کرد که بعد از آن آمریکا پایگاه لیبرتی خود در غرب بغدا را در اختیار آنها قرار داد.
وی تاکید کرد: از آنجا که در طول سالهای اخیر گروهک منافقین در ترور دانشمندان هسته ای کشورمان نقش فعالی در همکاری با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی و سازمان سیا ایفا کردند، آمریکایی ها به این فکر افتادند که از گروهک منافقین برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده کنند و با همین رویکرد نام گروهک تروریستی منافقین را از لیست سازمانهای تروریستی آمریکا خارج کردند.
هانی زاده با بیان اینکه خارج کردن نام منافقین از لیست سازمانهای تروریستی آمریکا برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: از سوی دیگر آنها به عنوان پیاده نظام استکبار جهانی در ماموریتهای مختلف مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
کارشناس مسایل سیاسی ادامه داد: علی رغم اینکه گروهک منافقین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ترور تعدادی از مهندسین آمریکایی شرکت نفت جنوب شرکت داشته اند، به دلیل استفاده ابزاری از این گروهک آنها از لیست سازمانهای تروریستی آمریکا خارج می شوند، در واقع نگاه آمریکا به مقوله مبارزه با تروریسم کاملا ابزاری است و در ادبیات سیاسی آنها تروریسم مشروع و نا مشروع وجود دارد که منافع آمریکا مشروعیت آن را تعیین خواهد کرد.
وی با بیان اینکه آمریکایی ها تعدادی از اعضای گروهک منافقین را به پایگاه های خود در منطقه منتقل کرده اند، گفت: بخشی از منافقین هم به سوریه منتقل شده اند تا به کمک نیروهای القاعده، سلفی ها و وهابی ها بروند و علیه نظام سوریه دست به اقدامات جاسوسی و تروریستی بزنند و ممکن است در آینده آمریکا و غرب بخواهند از گروهک منافقین علیه حزب الله لبنان استفاده کنند.
هانی زاده تصریح کرد: به نظر می رسد تقسیم شدن منافقین در منطقه و اروپا از سوی آمریکا با هدف جمع آوری اطلاعات و ضربه زدن به منافع منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است و این امر نقض آشکار مقررات بین المللی است.
کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به ادعای آمریکا در مبارزه با تروریسم، افزود: هر جا منافع آمریکا ایجاب کند آنها از هر گروه تروریستی استفاده خواهند کرد و تفاوتی بین گروهک منافقین، القاعده، وهابی ها و .... نیست.
وی تصریح کرد: اگر اعضای منافقین واقعا توبه می کنند و دستشان به خون ملتها آلوده نیست، جمهوری اسلامی ایران یک نظام مبتنی بر ارزشهای اسلامی و انسانی است و بر مبنانی همین نگرش ها ایران این گونه افراد را مورد عفو قرار می دهد و اگر منافقین خطاها و ستم های گذشته را جبران کنند، می توانند به کشور بازگردند و در برابر دوربینهای تلویزیونی ابعاد جنایات منافقین را برای ملت ایران به ویژه جوانان تشریح و افشا کنند که این گروهک تا چه حد حاضر است برای بقای خود علیه ملت ها دست به جنایت بزند.
در واقع با مرور عملکرد این گروهک تروریستی از ابتدای انقلاب تا کنون در می یابیم که دو عنصر جاسوسی و ترور راز بقای آنها بوده است، برای رجوی تنها نقش داشتن حتی به مقدار کوچک مهم است و حاضر است برای نابود نشدن دست به هر اقدامی بزند، این را از وضع فعلی اعضای منافقین می توان به وضوح دریافت، آنها ابزار دست مستکبران برای جاسوسی و ترور هستند تا به زندگی نکبت بار خود ادامه دهند و فقط نامی از گروهک باقی بماند، آیا حضوری که با خیانت به وطن و ملت شکل گرفته باشد، اثری خواهد داشت، آیا منافقین با این سلسله جنایت هایی که داشته اند، آغازی داشته اند که پایان پیدا کنند، به راستی منافقین تا چه زمانی می توانند با این وضعیت به جاسوسی و ترور برای بقا ادامه دهند؟

https://shoma-weekly.ir/PD7QFi