سیاسی

ثابت کردیم بدون نفت هم می‌توان کشور را اداره کرد

قائم مقام رئیس شورای مرکز حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نزدیک شدن رقم صادرات و واردات غیرنفتی کشور اظهار داشت که این به معنای این است که می توان کشور را بدون نفت هم اشاره کرد.
اسدالله بادامچیان در جمع فعلان سیاسی و فرهنگی بوشهر که به همت واحد جوانان موتلفه اسلامی برگزار شد، گفت: جامعه‌ای که ما بعد از سال ۵۷ به آن دست پیدا کردیم سرشار از عدالت، قسط و سعادت بوده و با توجه به صحبت‌های امام خمینی (ره) به دنبال همین حاکمیت بوده و در کنار این موضوعات نجات کشور از استبداد و ستم از اهدافمان بوده که خوشبختانه به این موضوع مهم دست یافته‌ایم.

بادامچیان خاطرنشان کرد: ما هماکنون به آرمان و آرزوی قابل تحقق خود دست یافته و بر اساس موازین اسلامی یک قانون اساسی ایجاد کرده‌ایم که در دنیا نظیر ندارد.

وی با بیان اینکه آرمان تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان تحقق پیدا کرده است، تصریح کرد: آرمان‌گری یعنی اینکه اگر حرفی می‌زنیم تحقق پیدا کرده و کشوری آزاد باشیم که این مهم نیز به وقوع پیوسته است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه آزادی در کشور ما وجود دارد، بیان کرد: بعضی‌ها با ‌‌نهایت آزادی می‌گویند که در ایران آزادی نیست و گاهی هم می‌خواهند خلاف قانون عمل کنند اما با این‌ها مدارا می‌شود.

بادامچیان با بیان اینکه دشمنان ما قبول دارند که دیگر نمی‌توانند چیزی به ایران تحمیل کنند، گفت: ایران در همه زمینه‌ها پیشرفت کرده و حتی در زمینه اقتصادی نگذاشتیم که غربی‌ها ۴۰ میلیارد بشکه نفت را بدزدند و این مقدار را در ایران ذخیره کردیم.

قائم مقام رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در زمان طاغوت، ظلم وستم زیادی به نیروهای انقلابی می‌شد تا جایی که برای جوانان امروزی ظلم و ستم‌های آن زمان حتی قابل تصور هم نخواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر ظلم و ستم فراوان در دوران طاغوت یادآور شد: در سه مرتبه‌ای که در دوران طاغوت دستگیر شده بودم دو بار آن یعنی در سالهای ۴۳ و۵۳ شایعه شد که من زیر فشار شکنجه‌های رژیم طاغوت از بین رفته‌ام؛ این فضا حتی برای جوانان امروز قابل تصور هم نیست، ولی با کمک‌های خداوند در آن زمان همه نیروهای انقلاب ظلم و ستم‌های طاغوت برایشان قابل تحمل شده بود.

بادامچیان در ادامه یادآور شد: وقتی استکبار جهانی در ارتباط با مسائل بین‌المللی رضاشاه را مجبور به ترک ایران کردند، با توصیه‌های فراماسونری انگلیسی‌ها محمد رضا شاه پسر وی روی کار آوردند.

این مسئول اضافه کرد: وقتی در جریان ملی شدن صنعت نفت محمدرضا شاه توسط آمریکا و انگلیس مجبور به فرار شد با پرداخت پنج میلیون دلار محمدرضا شاه را بار دیگر به ملت ایران تحمیل کردند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: در زمان طاغوت ۶۰هزار مستشار آمریکایی زیرهیئت مستشاری آمریکا در کشور حضور داشتند و به دزدی و غارت سرمایه‌های ایران می‌پرداختند.

بادامچیان در ادامه ابراز داشت: در سال۴۳ با راه انداختن کاپیتولاسیون توسط آمریکا مقرر شد که مستشاران آمریکایی اگر حتی یک نفر را کشتند و یا میراث فرهنگی کشور را غارت کردند نیروی انتظامی و قوه قضائیه ایران حق مجازات آن‌ها را ندارد و باید در آمریکا برای آن‌ها تصمیم گرفته شود همانطور که به کاپیتان ناو جنگی آمریکایی با هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایران از وی تقدیر به عمل آورده شد.

بادامچیان ادامه داد: جایگاه زنان و مردان بسیار تغییر کرده و امروز خوشبختانه می‌بینیم که خانم‌ها با خیالی راحت به سر کار می‌روند و حتی بیش از ۶۰ درصد جمعیت دانشگاه را بانوان تشکیل می‌دهند که این مهم بسیار جای خوشحالی دارد.

وی در خصوص فعالیت‌های رسانه در دوران طاغوت گفت: در آن زمان رسانه‌ای به گستردگی فعالیت نداشته و امروز جای بسی خرسندی است که رسانه‌های ما به عنوان رسانه‌ای فرا ملی تاثیر خود را بر مخاطبانش می‌گذارد.

بادامچیان ادامه داد: ما خوشبختانه در منطقه حرف اول را می‌زنیم و در جهان نیز همانطور که می‌بینید ایران یک طرف جریان قرار دارد و ۵+۱ یک طرف قضیه اما هیچ مشکلی نیست که برای ایران حلنشدنی باشد.

این فعال سیاسی خاطر نشان ساخت: تشکیل حزب در جامعه برای این است که نظریات مختلفی وجود دارد و اختلاف باید باشد وگرنه هیچ حزبی تشکیل نمی‌شود و باید این احزاب با توجه به نظریات مختلف به یک نتیجه خوب برسند.

بادامچیان با بیان اینکه اقتصاد ایران بعد از انقلاب شکوه‌مند اسلامی رشد بسیار مطلوبی را داشته، اظهار داشت: در زمان طاغوت ایران ۳۰۰ میلیون صادرات غیرنفتی را داشت در صورتی که حال با گذشت ۳۵ سال از انقلاب اسلامی در ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری آمار گمرک، میزان صادرات غیرنفتی را ۳۳ میلیارد دلار نشان می‌دهد.

با بیان اینکه اختلاف صادرات و واردات ایران به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده، گفت: در زمان فعلی واردات کشور ۳۷ میلیارد دلار است و با این میزان واردات، اختلاف رقم میزان صادرات و واردات غیرنفتی کشور در مقایسه با زمان طاغوت، مقدار بسیار ناچیزی محسوب می‌شود.

این مسئول در ادامه تاکید کرد: اقتصاد ایران باید بر پایه اقتصاد اسلامی و همراه با قسط و عدل باشد و نباید همانند اقتصاد غرب در مسی زور و نابرابری قرار بگیرد.

بادامچیان در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه‌های ایران در زمان محمدرضا شاه به غارت برده می‌شد، بیان داشت: در زمان طاغوت محمدرضا شاه میزان ۶. ۵ میلیون بشکه نفت تولیدی در روز را به کنسرسیوم می‌داد و از میزان نفت استخراجی در روز۴۳ درصد سهم انگلیس، ۴۰درصد سهم آمریکا، ۱۲درصد سهم ایتالیا، فرانسه، هلند و بلژیک و تنها ۵درصد سهم ایران بود.

وی اضافه کرد: با احتساب درصد نفتی که باید به ایران می‌رسید از ۶. ۵ میلیون بشکه نفت تنها ۳۰۰ هزار بشکه به کشور ایران اختصاص می‌یافت و از ۳۰۰هزار بشکه نفتی که به ایران می‌رسید ۵۰ میلیون بشکه در ماه به فرح همسر محمدرضا شاه پهلوی اختصاص داده می‌شد.

بادامچیان تصریح کرد: بعد از انقلاب روزانه دو میلیون بشکه نفت صادر و طی این ۳۵ سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد نزدیک به ۵۰ میلیارد بشکه نفت ذخیره شده است.

وی از اقدامات ظالمانه طاغوت به فرمایشی بودن انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: در زمان طاغوت نماینده‌ها به حوزه‌های انتخابیه‌شان هم نمی‌رفتند و بخاطر ملت اقدامی از سوی نمایندگان صورت نمی‌گرفت.

نماینده مردم تهران در دوره‌های دوم و هشتم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در زمان طاغوت در کشور ۲۰۰ هزار دانشجو در رشته‌های تحصیلی محدود به تحصیل اشتغال داشتند در صورتی که در حال حاضر ۴. ۵ میلیون دانشجو در رشته‌های تحصیلی گوناگون در سطح کشور مشغول به تحصیل هستند.

بادامچیان در ادامه با اشاره به قدرت روز افزون ارتش و سپاه اظهار داشت: امروزه با قدرت ایران ایران آمریکا حتی جرات حمله کرد به ایران را پیدا نمی‌کند و کارشان به جای رسیده که به حمایت از گروه‌های تکفیری در جهت مقابله با اسلام پرداخته‌اند.

وی در پایان ابراز داشت: در سفر روحانی به سازمان ملل، اوباما با تمام قوا کوشید با رئیس جمهوری ایران حتی یک دیدار داشته باشد ولی همانند سایر روئسای جمهور آمریکا موفق به این کار نشدند تا در ساعات آخر سفر روحانی به سازمان، با تحقیر تمام اقدام به برقراری ارتباط تلفنی با روحانی کردند.

https://shoma-weekly.ir/eSorr1