سیاسی

تیم هسته‌ای بیش از هر زمان درمعرض توطئه آمریکا است

معتقدم حتی اگر تحریم ها برداشته شود؛ در اصل و ماهیت اقدامات توطئه‌آمیز آمریکا پایانی به وجود نخواهد آمد. چراکه آمریکا از سال‌های قبل از انقلاب تاکنون با کارشکنی‌های خود ضدیتش را با مردم و انقلاب ایران نشان داده است.
حسن غفوری‌فرد در مراسم راهپیمایی روز قدس در پاسخ به تغییرات اقتصادی ایران در دوران پس از تحریم گفت: معتقدم ملت ایران باید در هر حال براساس ظرفیت‌های موجود کشور برنامه‌ریزی کند.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در همین رابطه مقام معظم رهبری با تعریف مفهوم اقتصاد درون‌زا تاکید دارند؛ افزود: باید بر همین اساس برنامه‌ریزی کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: معتقدم حتی اگر تحریم ها برداشته شود؛ در اصل و ماهیت اقدامات توطئه‌آمیز آمریکا پایانی به وجود نخواهد آمد. چراکه آمریکا از سال‌های قبل از انقلاب تاکنون با کارشکنی‌های خود ضدیتش را با مردم و انقلاب ایران نشان داده است.

وی ادامه داد: از قبل از انقلاب آمریکا با کارشکنی‌هایش می‌خواست مانع از پیروزی انقلاب شود و با راه انداختن جنگ تحمیلی و حمایت از گروه‌های منافقین سعی کرد به ضدیت با انقلاب و مردم ایران ادامه دهد.

غفوری‌فرد با یادآوری اینکه از سال 58 تاکنون ایران درمعرض تحریم‌های مختلف اقتصادی بود؛ افزود: با همه این تحریم‌ها توانستیم از عهده جنگ هشت‌ساله بربیاییم، برنامه‌های هسته‌ای را پیش ببریم، به فناوری تکنولوژی نانو دست پیدا کنیم و رتبه 16 مقالات علمی را در سطح دنیا کسب کنیم؛ لذا معتقدم باید همین رویه تکیه بر توان داخلی را در دوران پس از تحریم نیز ادامه دهیم.

وی همچنین درخصوص ارزیابی عملکرد تیم مذاکره‌کننده گفت: عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران خوب است. اعضای این تیم و چارچوب خطوطی که رهبری تعیین کرده بودند؛ حرکت می‌کنند و باید هوشیاری بیشتری به خرج دهند.

غفوری‌فرد در پایان با تاکید بر ضرورت حمایت مردم از عملکرد تیم هسته‌ای گفت: حمایت باید صورت بگیرد؛ زیرا در شرایط حساس کنونی اعضای تیم هسته‌ای بیش از هر زمان دیگری درمعرض توطئه آمریکا هستند.

https://shoma-weekly.ir/S3KuhD