سیاسی

تکنیک مشترک اصلاحات و انحراف برای شورای شهر/ هر دو جریان میخواهند القا کنند پایگاه اجتماعی دارند

جریانات اصلاح طلب و انحرافی از چهره های مشهور و غیرتخصصی مثل برخی هنرمندان و ورزشکاران برای ورود به شورای شهر استفاده می کنند.
محمدمهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار «تهران پرس»، درباره لزوم وحدت اصولگرایان در برگزاری انتخابات شوراهای شهر اظهار داشت: برای بررسی دقیق تر موضوع باید رجوع کنیم به اتفاقات سال 88 و موارد مشابهی را خدمت دوستان اصولگرا یادآوری کنیم که  سبب شکاف رأی میان تهران و کلان شهرها، با دیگر آرای کشور شد.

عضو حزب موتلفه در ادامه با بیان این مطلب که سبک زندگی در کلان شهرها عوض شده و از سنتی به مدرن تغییر کرده است، ابراز داشت: در بخشی از شهرهای بزرگ نوعی نگاه ناشی از تکنوکراسی و سکولار را شاهد هستیم که عدم حضور دین در ساحت جامعه را خواستارند و این مطابق سلیقه و دیدگاه اصلاح طلبان نیز هست از این رو در کلان شهرها گرایش به سمت اصلاح طلبان کمی بیشتر از دیگر نقاط کشور است.

وی بر همین اساس تصریح کرد: اما در شهرهای کوچکتر و روستاهای کشور که سبک زندگی ایرانی برقرار است؛ بنیان مذهبی تری دارند، رویکرد اصولگرایی بیشتر به چشم می خورد و موفق تر است.

اسلامی در ادامه با اشاره به این نکته که جریانات اصلاح طلب و انحرافی از چهره های مشهور و غیرتخصصی مثل برخی هنرمندان و ورزشکاران برای ورود به شورای شهر استفاده می کنند، گفت: این جریانات می خواهند با استفاده از محبوبیت این چهره ها در حوزه غیر مرتبط با شورای شهر، کسب رای داشته و با بزرگنمایی این آرا و یک قیاس مع الفارق بگویند که دارای پایگاه اجتماعی گسترده هستند.
مدیر موسسه مطبوعاتی«شما»(وابسته به حزب موتلفه) در پایان با هشدار خطر محسوسی که جریان اصولگرایی را نشانه گرفته است، تأکید و خاطرنشان کرد: برای ممانعت از تقسیم آرای اصولگرایان در چند سبد، باید از ارائه لیست های پراکنده برای انتخابات شورای شهر پرهیز کرده و وحدت داشته باشیم چرا که جریانات اصلاح طلب و انحرافی از همین شکاف ها استفاده می کنند و خود را وارد دور کرده و به اهداف خود که قطعا مطلوب نظام نیست دست پیدا می کنند.

https://shoma-weekly.ir/HfPz1I