سیاسی

تکنولوژی بدون پیوست فرهنگی منجر به انحراف می شود

اگر تکنولوژی به همراه خود پیوست فرهنگی و یا پیوست قرآنی نداشته باشد به جای شفابخشی، بیماری زا خواهد بود و به جای اینکه وسیله ای برای تسهیل امور و خدمت بیشتر به جامعه باشد به ابزاری تبدیل می شود که افراد را منحرف کند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: وجود تکنولوژی در جامعه امری ضروری است اما زیرساخت های فرهنگی آن هم باید تقویت شود تا صرفاً تابع تکنولوژی نشویم و آثار منفی آن در جامعه رواج پیدا نکند.

برنامه "گفت و گوی فرهنگی" رادیو گفت و گو با موضوع پیوست نگاری فرهنگی در فناوری ها و در ارتباط تلفنی با لاله افتخاری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شد.

افتخاری در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان داشت: اگر تکنولوژی به همراه خود پیوست فرهنگی و یا پیوست قرآنی نداشته باشد به جای شفابخشی، بیماری زا خواهد بود و به جای اینکه وسیله ای برای تسهیل امور و خدمت بیشتر به جامعه باشد به ابزاری تبدیل می شود که افراد را منحرف کند.

وی در ادامه این مطلب افزود: نمونه های زیادی از این مسائل در زندگی روزمره ما انسان ها به ویژه نسل جوان وجود دارد و خطر آن بیشتر است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در نشستی که با دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر ارشاد، رئیس مجلس شورای اسلامی و دست اندرکاران فرهنگی داشتیم قرار بر این شد که برای همه طرح ها و لوایح، پیوست قرآنی داشته باشیم تا بتوانیم از تبعات آن ایمن بمانیم.

افتخاری همچنین در ادامه برنامه گفت و گوی فرهنگی رادیو گفت و گو اظهار داشت: شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با وجود اینکه که می توانند مفید و اثرگذار باشند اما اگر با پیوست فرهنگی همراه نباشند خانواده ها و به ویژه جوانان کشور را دچار آسیب خواهد کرد.

وی یادآور شد: والدین باید از ابتدا قانون پذیری و احترام به قانون را به کودک خود بیاموزند. این روحیه با رفتار و گفتار پدر و مادر و تشویق و تنبیه شکل می گیرد. فیلم، سریال، منبر، هنر و آموزش و پرورش می توانند با اصالت دادن به صداقت و تعهد کاری افراد را قانون پذیر کنند. اما این مسئله به یک حرکت جمعی نیاز دارد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با زشت شمردن گریز از قانون و ارج گذاشتن به قانون گرایی می توان روحیه قانون پذیری را در جامعه تقویت کرد.

افتخاری در پایان برنامه گفت و گوی فرهنگی از شبکه رادیویی گفت و گو ابراز داشت: وجود تکنولوژی در جامعه امری ضروری است اما زیرساخت های فرهنگی آن هم باید تقویت شود تا صرفاً تابع تکنولوژی نشویم و آثار منفی آن در جامعه رواج پیدا نکند.

https://shoma-weekly.ir/L1O9E9