سیاسی

توهین به مسجدالاقصی زمینه‌ساز تسلیح کرانه باختری است

رییس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی، بستن مسجدالاقصی را خطای استراتژیک صهیونیست‌ها دانست و اظهار کرد: این خطا جرقه‌ای که کرانه باختری برای مسلح شدن لازم داشت، فراهم ساخت.

حمید رضا ترقی، رییس مرکز امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی ، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره حملات شدید روزهای اخیر رژیم صهیونیستی به قدس و اثبات ضرورت یافتن بیش از پیش تسلیح کرانه باختری به عنوان تنها راه حل مبارزه با رژیم اشغالگر قدس در این بخش از سرزمین‌های اشغالی گفت: انتفاضه جدیدی که در کرانه باختری در حال شکل‌گیری است حاکی از ترس و نگرانی رژیم صهیونیستی از مسلح شدن مردم کرانه باختری و ایجاد توازن قوا در بین غزه و کرانه باختری علیه اسرائیل است.

خطای استراتژیک صهیونیست‌ها و جرقه حرکت کرانه باختری به سمت تسلیح

وی افزود: ظاهرا خود صهیونیست‌ها نیز پی برده‌اند اقدامی که در مورد بستن مسجدالاقصی انجام دادند یک خطای استراتژیک بود و جرقه‌ای که کرانه باختری برای مسلح شدن لازم داشت به وسیله خود صهیونیست‌ها زده شد و امروز ما در کرانه باختری شاهد شرایطی مانند دوران اوایل مبارزات مردم غزه و حماس علیه رژیم صهیونیستی هستیم.

ترقی اظهار کرد: لذا اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی چه در توسعه شهرک‌سازی و تخریب خانه فلسطینیان و چه در حمله به معترضان فلسطینی، سبب می‌شود که زمینه برای افزایش کینه و نفرت مردم کرانه باختری نسبت به صهیونیست‌ها و تغییر موضع سازش قبلی که توسط فتح انجام می شد، فراهم ‌شود و به یک موضع مقابله جدی با سربازان اسرائیلی تبدیل شود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه عنوان کرد: به هر میزان که این حالت مقابله شدت پیدا کند و کینه عمیق‌تر شود شرایط اسرائیل بیش از پیش در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

اعتراضات فلسطینی‌ها نویدبخش انتفاضه سوم است

ترقی درباره اینکه با توجه به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مسجد‌الاقصی و قدس تا چه حد درک لازم در گروه‌های فلسطینی طرفدار سازش نسبت به تغییر شیوه مقابله ایجاد شده است، گفت: قطعا با توجه به قانون شکنی‌ها و عهدشکنی‌هایی که صهیونیست‌ها در این مدت داشتند و مقابله‌ای که با تشکیل دولت وحدت ملی کردند این تغییر موضع در جریان فتح و بقیه گروه‌های فلسطینی محسوس است.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: امروز می‌توان حضور جدی مردم کرانه باختری در عرصه مقابله مستقیم با صهیونیست‌ها را به خوبی مشاهده کرد.

وی در پایان اظهار کرد: مردم کرانه باختری علی رغم اینکه هنوز مسلح نیستند و دست به اسلحه نبرده‌اند ولی با همین روشی که اکنون در پیش گرفته‌اند و با سربازان اسرائیلی درگیر شده‌اند به نظر می‌رسد کاملا در مواضع‌شان تغییرات جدی به وجود آمده است و از مواضع محافظه‌کارانه در حال فاصله‌گیری هستند و این می‌تواند نویدبخش انتفاضه سوم فلسطینیان باشد.

https://shoma-weekly.ir/h8VmvW