سیاسی

تولید علم از محورهای اقتصاد مقاومتی است

نفس تولید علم، نقش مهمی در اقتصاد خواهد داشت و اگر در حوزه اقتصاد مقاومتی خواهان پیشرفت هستیم، باید به رشد علمی توجه کنیم
حجت‌الاسلام علی بنایی با اشاره به روایاتی که قم در آخرالزمان منشأ تولید و انتشار علوم است، گفت: انتشار علم نیازمند ابزار و لوازمی خواهد بود که باید در بستر مناسب به وجود آید .

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این‌که چنانچه بسترهای انتشار علوم فراهم نشوند، به این هدف مهم دست نخواهیم یافت ابراز داشت: کلام ائمه معصومین(ع) در این باره محقق خواهد شد و می‌دانیم که نقش روشنی در تولید علم خواهد داشت.

وی با بیان این‌که تفاوتی میان علوم انسانی، الهی و طبیعی در اینجا وجود ندارد، گفت: همه علوم دارای رویکردی الهی و توحیدی هستند و قم در این بین نقش بسیار مهمی در انتشار دانش خواهد داشت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم در ادامه خاطرنشان کرد: اگر قم بتواند بسترهای لازم را برای تولید علم فراهم کند و محققانی را گرد هم آورد و اصحاب نشر فرصت کافی برای انتشار کتاب داشته باشند می‌تواند هر چه زودتر به این مهم دست یابد.

حجت‌الاسلام بنایی با اشاره به نقش انتشار علوم در اقتصاد شهر قم، تصریح کرد: این امر با دیگر حوزه‌های اقتصادی تفاوت زیادی دارد زیرا نفس تولید علم، نقش مهمی در اقتصاد خواهد داشت و اگر در حوزه اقتصاد مقاومتی خواهان پیشرفت هستیم، باید به رشد علمی توجه کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم فروش علم و تکنولوژی را یکی از محورهای اصلی رونق اقتصادی دانست و اظهار داشت: اگر قم می‌خواهد در اقتصاد مقاومتی نقشی اساسی ایفا کند باید به دنبال تولید و انتشار دانش باشد و به این ترتیب علاوه بر تقویت بنیه اقتصادی خود، کشور را هم بهره‌مند سازد.

https://shoma-weekly.ir/efsfYP