سیاسی

تولید انبوه موتور سه استوانه نیازمند حمایت است

میرسلیم با بیان این‌که قطعات این پیشرانه مشابهی در بازار نداشته و ناگزیر قطعات موتور نمونۀ اولیه بر اساس نقشۀ طراحی ساخته شده و مستقیما وارد مرحلۀ نمونه سازی آزمایشگاهی شده، یادآور شد: موتوری که امروز رونمایی می‌شود، موتور نمونه سازی شده‌ای است که از منظر آلایندگی و توان و گشتاور امتحان خود را پس داده و قابلیت تولید انبوه دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به این که پس از اعمال تحریم ها، شرکای خارجی که برای طراحی موتور سه استوانه در مراحل اولیه قرار بود ما را همراهی کنند و به نوعی به ما تحمیل شده بودند، کشور را ترک کردند و طرحی را که خودمان آغاز کرده بودیم، نیمه کاره رها کردند، خاطرنشان کرد: علی رغم تأخیر دو ساله ای که رخ داد، با تکیه بر توان داخلی، مستقلا وارد مرحلۀ طراحی و نمونه سازی این محصول شدیم.

وی با بیان این‌که قطعات این پیشرانه مشابهی در بازار نداشته و ناگزیر قطعات موتور نمونۀ اولیه بر اساس نقشۀ طراحی ساخته شده و مستقیما وارد مرحلۀ نمونه سازی آزمایشگاهی شده، یادآور شد: موتوری که امروز رونمایی می‌شود، موتور نمونه سازی شده‌ای است که از منظر آلایندگی و توان و گشتاور امتحان خود را پس داده و قابلیت تولید انبوه دارد.

میرسلیم اظهار کرد: سرمایه گذاری برای تولید این محصول، ولخرجی محسوب نمی‌شود، بلکه به این مفهوم است که در اقتصاد ملی ما زودتر بتوانیم جلو ضررهایی که ناشی از اضافه مصرف سوخت و هدر رفت آن است و نیز هزینه های جبران خسارتهای ناشی از آلودگی هوا را بگیریم، قطعا در صورت تولید انبوه و بهره برداری از این پیشرانه، سرمایه‌هایی که برای توسعه و تولید آن صرف شده در کوتاه مدت بازگردانده می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: این پیشرانه که مطابق با استاندارد‌های روز طراحی شده، با پشتیبانی مناسب، هرچه سریع‌تر به مرحلۀ تولید انبوه برسد.

https://shoma-weekly.ir/Kfq9gh