سیاسی

توفیقی جاده صاف کن وزیر بعدی است

سخنگوی هیات رییسه مجلس می گوید:رفتار توفیقی سرپرست وزارت علوم نشان می دهد که او جاده صاف کن وزیر اصلی روحانی برای وزارتخانه علوم است.
عبدالرضا مصری،سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آریا با اظهار بی اطلاعی از زمان معرفی سه وزیر باقی مانده روحانی به مجلس گفت:مجلس در بررسی صلاحیت سه وزیر باقی مانده روحانی مثل گذشته به وظیفه نظارتی خود عمل می کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی رایزنی میان دو قوه قبل از معرفی وزراء به مجلس را امری طبیعی خواند و افزود:رایزنی دولت با مجلس بر سر سه وزیر باقی مانده در راستای وظیفه نظارتی مجلس صورت می گیرد.البته باید یادآور شوم تا این لحظه نه تنها هیچ رایزنی در این زمینه انجام نشده بلکه ما اطلاعی از تصمیم آقای روحانی نداریم که می خواهد چه کسانی را و در چه زمانی به عنوان وزیر به مجلس معرفی کند.

این نماینده مجلس درباره سه سرپرست وزارتخانه های آموزش و پرورش،علوم و ورزش و جوانان تاکید کرد:این سه وزارتخانه در حال حاضر توسط سرپرست اداره می شود که مسئولیت وزیر را برعهده ندارند بنابراین نمی توان درخصوص عملکرد آنها اظهار نظر کرد.

وی تصریح کرد:سرپرست وزارتخانه معمولا دو نوع مسئولیت را می پذیرد البته این مسئولیت ها پشت پرده است و ما خبری از آن نداریم .به عبارت دیگر دولت زمانی کسی را به عنوان سرپرست می گذارد که اقداماتی انجام دهد تا تقریبا جاده صاف کنی برای گزینه اصلی وزارت باشد اما برخی از سرپرست ها قرار است بعدا هم به عنوان وزیر معرفی شوند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس رفتار توفیقی سرپرست وزارت علوم را جاده صاف کن وزیر اصلی روحانی برای وزارتخانه دانست و ادامه داد:هیچ کس به این سرعت تصمیم نمی گیرد و اقدام نمی کند زیرا می داند مجلس پذیرفته است دولت ،دولت اعتدال است بنابراین اگر کسی خلاف این رفتار را داشته باشد قاعدتا مجلس واکنش نشان خواهد داد در واقع اعتدالگرایانه تر بودن این رفتارها باعث می شود مجلس نسبت به یک وزیری که می خواهد معرفی شود اظهار نظر کند .

وی خاطرنشان کرد:معمولا وزرایی که معرفی می شوند تلاش می کنند در برنامه هایشان با اعتدال عمل کنند و از کارهای عجولانه در تصمیمات و انتصابات پرهیز کنند .

مصری با تاکید بر این مطلب که نمی توان رفتار توفیقی را عجولانه خواند افزود:این احتمال وجود دارد که رفتارهای توفیقی برنامه ای از قبل تدوین شده باشد تا ایشان تغییراتی را برای وزیر بعدی انجام دهد البته مجلس این رفتارهای تند را مغایر نظام اعتدالگرایی می داند و معتقد است با شعارهای آقای روحانی سازوکاری ندارد.

وی اظهار داشت:از آنجایی که آقای روحانی بر اعتدال گرایی تاکید داشتند مجلس هم از این رویکرد ایشان حمایت کرد و در رای اعتماد به وزراء همکاری خوبی با دولت داشت .

https://shoma-weekly.ir/JKFk6P