سیاسی

توسعه سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی از مهمترین دستاوردهای اجلاس تهران

توسعه ی سیاسی و اقتصادی از مهمترین دستاوردهای اجلاس تهران در عرصه ی بین الملل است و قطعا فرصت های بسیاری را به خصوص در حیطه ی اقتصادی فراروی ایران قرار خواهد داد.
توسعه ی سیاسی و اقتصادی از مهمترین دستاوردهای اجلاس تهران در عرصه ی بین الملل است و قطعا فرصت های بسیاری را به خصوص در حیطه ی اقتصادی فراروی ایران قرار خواهد داد.
فرهاد بشیری عضو فراکسیون موتلفه اسلامی درباره ارزیابی اجلاس غیرمتعهدها در ایران اظهارداشت : این اجلاس شانزدهین اجلاس غیر متعهد هاست که در تهران برگزار می شود که از اهمیت خاصی برخوردار بود . این اجلاس از نظر تعداد شرکت کننده نسبت به پانزده دوره قبل بیشتر بود . در خصوص موقعیت ایران و دشمنی هایی که از سوی استکبار جهانی وجود دارد ؛برگزاری این اجلاس در کشور ما بسیار فرصتی مناسب و ممتاز و پاسخی محکم به آمریکا وهم پیمانان آن است . مواضع کشور ایران به عنوان برگزار کننده این اجلاس  در افکار عمومی جهان  شناخته شد .همچنین در خصوص دانش هسته ای که مخالفتهایی از سوی استکبار جهانی صورت گرفت خصوصا انها برای متوقف کردن فعالیتهای هسته ای ایران حتی دست به ترور دانشمندان هسته ای ما زدند .این خود حاکی از حقانیت ایران در عرصه ی فعالیت هسته ای است.
نماینده مردم پاکدشت در ادامه خاطر نشان کرد: این اجلاس اثرات مثبت بسیاری برای ایران در پی خواهد داشت به بیان دقیق تر توسعه ی سیاسی و اقتصادی از مهمترین دستاوردهای اجلاس تهران در عرصه ی بین الملل است و قطعا فرصت های بسیاری را به خصوص در حیطه ی اقتصادی فراروی ایران قرار خواهد داد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص تشکیل ستاد اقتصادی با توجه به منویات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه به این مهم گفت:همچنان که مقام معظم رهبری همواره به توزیع عدالت در عرصه ی اقتصاد تاکید داشته ودارند و نیز فشارها و تهدیداتی که از سوی آمریکا و متحدانش بر اقتصاد ایران تحمیل می شود تنها با هدف ضربه زدن به اقتصاد و اصول کلی و اساسی  جمهوری اسلامی ایران است و مقام معظم رهبری در برابر این تهدیدات راهکار اقتصاد مقاومتی را مطرح نمودند که البته آنچه مهم به نظر می آید در این عرصه همه ی اقشار مردم ایران اعم از مسئولین و مردم تلاش کنند و فضای مناسبی را برای ایجاد کسب و کار و تولید ملی و سرمایه گذاری داخلی فراهم آورند که لازمه ی این امر ابتکار و خلاقیت در محیط اقتصادی است که منجر به مدیریت صحیح منابع و سرمایه ها می گردد .
وی افزود :کشور ما با داشتن منابع و مواهب بسیار وعلی رغم وجود مشکلات گوناگون با اتکا به اصل وحدت و همدلی می تواند در مسیر اقتصاد مقاومتی که مد نظر معظم له است گام بردارند البته لازمه ی این امر مدیریت صحیح منابع گوناگون اعم از منابع انسانی و طبیعی و بهره بری از این ظرفیت های موجود در کشور به سمت پویایی اقتصادی حرکت کنیم.




https://shoma-weekly.ir/5vk9cJ