سیاسی

توزیع امکانات در استانها عادلانه نیست

عمق تاثیرات اقتصاد مقاومتی متناسب با شرایط هر استان است. باید بر مبنای واقعیت‌ها و شناخت‌ها برای استان‌ها برنامه‌ریزی شود.
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ما نباید امیدی به واردات داشته باشیم بلکه باید برای متنوع کردن محصولات خود تلاش کنیم.

میرسلیم با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی بدون مشارکت و همکاری مردم به نتیجه نمی‌رسد، گفت: لازم است در این زمینه تمام مردم و مسئولین بسیج شوند و از امکانات موجود در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.

وی با اشاره به این‌که مسئولین باید با همکاری و همدلی و مشارکت مردم اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند، گفت: عمق تاثیرات اقتصاد مقاومتی متناسب با شرایط هر استان است. باید بر مبنای واقعیت‌ها و شناخت‌ها برای استان‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان این‌که باید عادلانه و بر حق تمام امکانات کشور بین استان‌ها تقسیم شود، گفت: برای تحقق کامل اقتصاد مقاومتی باید از فعالیت‌های دانش‌بنیان استفاده شود و در این راستا نباید از سایر کشور‌ها تقلید کرد.

وی افزود: معتقدیم کوچک کردن استان‌ها راه حل نهایی نیست و به همین منظور طرح ایجاد ولایات همجوار در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است. در عین حال باید پذیرفت خدمت رسانی به تمام شهرهای استان بزرگی چون خراسان، کار دشواری بود و امروز با تقسیم آن بخش اعظمی از مشکلات این سه استان برطرف شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دولت باید روند کنونی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را متوقف کند، گفت: بنده از ابتدای امر با پرداخت یارانه نقدی به مردم مخالف بوده‌ام و هنوز هم با این موضوع مخالفم. بحث این نیست که به مردم یارانه تعلق نگیرد بلکه مهم این است که یارانه بجا و به موقع به مصرف برسد.

سید مصطفی میرسلیم افزود: در راستای مخالفتم با موضوع پرداخت یارانه به مردم، از بدو امر از دریافت یارانه خودداری کرده‌ام.

عضو هیأت علمی دانشگاه امیر کبیر تصریح کرد: توصیه من به دولت این است که پرداخت یارانه‌ها را در بخش تولید ادامه دهد و پرداخت‌ها در بخش مصرف را به طور کامل قطع کند. یارانه باید در راستای توسعه کشور و در زمینه تولید و تجارت استفاده شود.

میرسلیم خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار برابر امکانات معدنی دنیا در ایران وجود دارد و با فراهم کردن زمینه استخراج و فرآوری این محصولات زمینه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید فراهم کرد.

رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ۱۰۰ سالگی استخراج نفت در ایران گفت: در این حدود صد سال مدیران ما جرائت سرمایه گذاری را نداشتند و متاسفانه طی صد سال اخیر محور اصلی توسعه ما بر مبنای نفت قرار داشته است، اقتصاد مقاومتی می‌گوید: این بینش، بینشی غلط و اشتباه است.

میرسلیم محرومیت زدایی را از مهم‌ترین اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: همگی ما باید در جهت شکوفایی این امر در جامعه کوشا باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: عمق تاثیر واقعیت‌ها در استان‌ها یکسان نبوده بلکه بستگی به شرایط خاص استان‌ها دارد. هدف از سفر به استان‌های مختلف بررسی مشکلات و واقعیت‌های هر استان بوده که باید دراین رابطه مسئولین استانی مشکلات و فرصت‌های استان را شناسایی و در اختیار ما قرار دهند. همچنین با آمایش سرزمینی راحت‌تر می‌توانیم با توجه به قابلیت‌های استان مشکلات را بررسی و پیگیری کنیم.

میرسلیم با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی تنگ‌نظری وجود ندارد، افزود: هم اکنون توزیع امکانات در کشور عادلانه نیست.

https://shoma-weekly.ir/0Sj2UY