سیاسی

توجه به احزاب منجر بالا رفتن سطح مشارکت مردم می شود

در این دوره وزیر کشور و ریس جمهور نسبت به بازگشایی خانه احزاب نظر مثبت داشتند و کمک کردند خانه احزاب فعال شد و برای آن بودجه در نظر گرفتند این رفتار می تواند به بالا بردن سطح مشارکت مردم ، احزاب و گروههای سیاسی کمک کند.

مشاور شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:احزاب بخش مهمی از دموکراسی را تشکیل می هند و حکومت پارلمانی و انتخابات بدون احزاب معنا ندارد اما در کشور ما ذهنیت منفی نسبت به احزاب وجود دارد و این امر ایجاد مشکل می کند.

حسن غفوری فرد در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان با اشاره به تحولات خوب در قوه قضاییه یادآور شد: قوه قضاییه از مردم و متفکرین درخواست کرده تا در موضوعات و مسائل قضایی نظر بدهند تا کمک به حل مشکلات در دستگاه قضا شود در مورد لایحه جامع انتخابات و طرح استانی شدن انتخابات نیز نمایندگان و مجلس از احزاب و تشکلهای سیاسی و مردم نظر سنجی کنند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قانون وقتی تدوین و تایید می شود باید اجرا شود و همه باید آنرا اجرا کنند و لو اینکه آن قانون را نپسندند و این امر معنای دموکراسی است یعنی همه موظف به اجرای قانون هستند.

وی گفت: نمی توان برای اجرای قانون برای هر نفر یک نگهبان قرار داد، مردم باید عادت کنند به هرچیزی که مجلس به عنوان قانون تصویب و تایید کرد را اجرا کنند و فکر خلاف قانون نکنند.

وی با اشاره به ساختار ظالمانه رژیم ستم شاهی و تصویب قانون توسط پولداران و حکمرانان ظالم افزود: این امرموجب شده تا یک ذهنیت منفی در مردم نسبت به قانون ایجاد شود و قانون شکنی شکل بگیرد در حالی که در برخی کشورهای دنیا قانون شکنی را نوعی توحش و خارج ازتمدن می دانند این امر نیازمند فرهنگ سازی است.

غفوری فرد اظهار کرد: مردم باید هر قانونی که در مجلس تصویب می شود و از مجاری شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تایید می شود را اجرا کنند و به آن احترام بگذارند و در صورتیکه مخالف آن هستند نظر خود را به نمایندگان مجلس انتقال بدهند تا نظرشان در مجلس اعلام شود.

وی تصریح کرد: احزاب بخش مهمی از دموکراسی را تشکیل می هند و حکومت پارلمانی و انتخابات بدون احزاب معنا ندارد اما در کشور ما ذهنیت منفی نسبت به احزاب وجود دارد و این امر ایجاد مشکل می کند.

وی با اشاره به اینکه دولتها به احزاب کمتر توجه می کنند اظهار کرد: در این دوره وزیر کشور و ریس جمهور نسبت به بازگشایی خانه احزاب نظر مثبت داشتند و کمک کردند خانه احزاب فعال شد و برای آن بودجه در نظر گرفتند این رفتار می تواند به بالا بردن سطح مشارکت مردم ، احزاب و گروههای سیاسی کمک کند.

https://shoma-weekly.ir/rKRUoG