سیاسی

تواضع و تهجد نیز از ویژگی‎های بارز او بود

ترقی معتقد است که حبیبی ارتباط مستمر و خوبی با روحانیون و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داشته ‎است. علاوه‌بر این، همیشه نصایح امام و رهبری را سرلوحه کارش قرار داده و تواضع، فروتنی و تهجد نیز از ویژگی‎های بارز او بوده است.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی میگوید محمدنبی حبیبی از پایهگذاران مترو تهران بوده و در جهت انسجام نیروهای اصولگرا نیز گامهای جدی برداشت.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی این حزب درباره شخصیت و فعالیت‎‎های سیاسی او به ایرناپلاس، میگوید: آقای حبیبی از مبارزان قبل از انقلاب اسلامی هستند و مبارزات سیاسی خود را از سال 41 و به پیروی از امام خمینی (ره) آغاز کردند. ایشان مبارزاتشان را از همان ورامین شروع کردند و سپس در توزیع اعلامیههای امام(ره) در مسجد آیت‌الله کاشانی نقش فعالی را ایفا کردند.

ترقی درباره سوابق اجرایی حبیبی بیان میکند: ایشان پس از انقلاب نیز سمتهای اجرایی مختلفی داشتند. در دوره آقای مهدویکنی مسئولیت استانداری فارس را بر عهده داشتند و مدت قابل‌توجهی هم استاندار خراسان بزرگ بودند.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه ادامه میکند: آقای حبیبی از پایهگذاران مترو تهران بودند. علاوه بر این، مدتی مسئولیت هواپیمایی کشور را بر عهده داشتند. پس از آن نیز مسئول امور جانبازان در بنیاد مستضعفان بودند.

او با اشاره به بیست سال سابقه فعالیت حبیبی در حزب مؤتلفه، میگوید: ایشان در طول این دوران در رده‌های مختلف رشد کردند تا به دبیر کلی رسیدند. همچنین نشان دادند که روحیه خرد جمعی، تقوای سیاسی و رفتار تشکیلاتی منظمی دارند و در جهت وحدت و انسجام نیروهای اصولگرا گامهای جدی برداشتند.

ترقی همچنین معتقد است که حبیبی ارتباط مستمر و خوبی با روحانیون و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داشته است. علاوه‌بر این، همیشه نصایح امام و رهبری را سرلوحه کارش قرار داده و تواضع، فروتنی و تهجد نیز از ویژگیهای بارز او بوده است.

https://shoma-weekly.ir/IEX1Uj