سیاسی

تندروها خواهان فراموشی فتنه 88 هستند

مرعشی به کرات و بالاخص در تیرماه 94 در مصاحبه با خبرآنلاین گفته انتظارات کشور از حوادث 88 آن است که از آن عبور کند و در جایی تقاضا داشته که حوادث فتنه 88 را فراموش کنند در حالی که بنده اعتقاد دارم، باید فتنه 88 و خیانت‌ها و جنایت‌هایی که به نظام شده را مرتبا برای مردم و بالاخص جوانان این مرز و بوم بازگو کنیم
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان گفت: در بررسی روند فعالیت حزب کارگزاران سازندگی می‌بینیم که از ابتدا فقط و فقط به دنبال قدرت بوده است.

احمدعلی مقدم در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرگزاری فارس به ابعاد راه‌اندازی مجدد حزب کارگزاران سازندگی در کرمان پرداخت که این گفت‌وگو را در ذیل با هم می‌خوانیم.

فارس: هفته گذشته دفتر حزب کارگزاران سازندگی در استان کرمان توسط مرعشی سخنگوی این حزب افتتاح شد در این مورد گمان می‌کنید در فضای سیاسی استان کرمان تغییراتی رخ می‌دهد.

مقدم: بنده خوشحال شدم که دفتر حزب کارگزاران مجددا در استان کرمان بازگشایی شد و امیدوارم دست‌اندرکاران این حزب فعالیت سالم سیاسی داشته باشند و از بداخلاقی‌های سیاسی انتخاباتی پرهیز کنند.

حزب کارگزاران سازندگی در آستانه انتخابات مجلس پنجم توسط کرباسچی شهردار وقت تهران به همراه عده‌ای دیگر از وزرا و معاونان هاشمی رفسنجانی تشکیل شد و پس از کناره‌گیری وزرای دولت هاشمی رفسنجانی از حزب کارگزاران، غلامحسین کرباسچی عملا به عنوان چهره اول حزب مطرح شد و زمانی که کرباسچی شهردار تهران و دبیرکل کارگزاران به دلیل تخلفات مالی به زندان افتاد، تقریباً اداره حزب به دست مرعشی افتاد.

حزب کارگزاران یکی از تشکل‌های جبهه اصلاحات و مصداق همان صحبتی است که روحانی رئیس جمهور در بدو آغاز به کار دولت خود اظهار داشت که احزاب و تشکل‌ها در زمان انتخابات کرکره‌ها را بالا می‌کشند، آب و جارو می‌کنند و فعال می‌شوند و پس از انتخابات مجددا درب را پایین می‌کشند تا انتخابات بعدی.

دلیل آن هم همین است که حزب کارگزاران در استان کرمان پس از یک دوره فعالیت تقریبا تعطیل شد و پس از سال‌ها حالا مجددا افتتاح می‌شود از زمانی که جبهه مشارکت طبق قانون منحل شد، اعضای مؤثر آن تشکل در حزب کارگزاران فعال شدند.

فارس: حزب کارگزاران سازندگی دنبال چه اهدافی است.

مقدم: در بررسی روند فعالیت این حزب می‌بینیم که از ابتدا فقط و فقط به دنبال قدرت بوده، زیرا در ایامی که اصلاح‌طلبان در موقعیت سیاسی حزبی قرار گرفته‌اند و جایگاهی در حکومت کسب می‌کنند، فعال شده و زمانی که موقعیت سیاسی ندارند، فتیله‌ها را پایین کشیده‌اند.

نمونه بارز آن از زمان روی کار آمدن دولت روحانی و سهم‌خواهی این حزب که منجر به انتصاب جهانگیری یکی از موسسان و اعضای مؤثر شورای مرکزی حزب کارگزاران بوده و هست و مرعشی اعلام کرد، ایشان دبیرکل افتخاری حزب کارگزاران هم هستند، حزب مجددا خود را بازسازی کرد و فعال شد.

اکنون هم با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سطح کشور دفاتر استانی خود را فعال کرده‌اند و افتتاح دفتر حزب کارگزاران در استان کرمان مصداق بارز آن است.

فارس: عملکرد و پایبندی حزب کارگزاران را نسبت به قانون و ولایت چگونه ارزیابی می‌کنید.

مقدم: مرعشی در جلسه افتتاحیه اظهار داشت که برای کشورداری به سیاست‌مدارانی سالم نیاز داریم، بنده کلیت این حرف را قبول دارم، اما با اینکه یک رئیس جمهور باید از همه جوانب سلامت داشته باشد باید تا پایان دوره خود به سوگندش پایبند بماند و با ساده‌زیستی و پاکدامنی از روحیه استکبارستیزی قوی برخوردار باشد و خط قرمزهای نظام را رعایت کند، لذا ایشان بهتر بود این سلامت را با استناد قانون اساسی و همچنین سوگندنامه کاملا توضیح می‌دادند.

مثلا رئیس دولت اصلاحات که از خود آنان بود چنانچه بخواهیم منصفانه به عملکرد دوران ریاست جمهوری دوران اصلاحات بر گردیم و مروری کنیم، می‌بینیم چه هزینه‌های زیادی به نظام تحمیل شد و چه غائله‌هایی را راه انداختند و در این جا مجالی برای بازگو کردن عملکرد رئیس دولت اصلاحات نیست.

اینکه مرعشی در آن جلسه گفته جبهه اصلاحات سابقه روشن مدیریتی و رهبران شناخته شده دارد، یکی از رهبران آن همین رئیس دولت اصلاحات است.

مگر نه این است که عده‌ای از همین اصلاح‌طلبان تندرو حادثه فتنه سال 88 را راه انداختند و یا با فتنه همراهی و کمک و بعضا آتش بیار معرکه بودند از جمله خود مرعشی که هنوز پس از گذشت چند سال از فتنه تبری نجسته است.

حزب کارگزارانی در سال 88 و در اوج فتنه طی بیانیه‌ای به نتیجه انتخابات اعتراض و رسما از جریان برانداز حمایت کرد و او و همفکرانش لحظه‌ای به فکر عذرخواهی از ملت سرافراز ایران اسلامی به خاطر خیانت‌های متعددی که به انقلاب شد، نیفتادند، بلکه رویه همیشگی خود را دنبال می‌کنند.

فارس: مواضع مرعشی را درباره حوادث و تحولات ایران چگونه ارزیابی می‌کنید.

مقدم: جالب است که مرعشی به کرات و بالاخص در تیرماه 94 در مصاحبه با خبرآنلاین گفته انتظارات کشور از حوادث 88 آن است که از آن عبور کند و در جایی تقاضا داشته که حوادث فتنه 88 را فراموش کنند در حالی که بنده اعتقاد دارم، باید فتنه 88 و خیانت‌ها و جنایت‌هایی که به نظام شده را مرتبا برای مردم و بالاخص جوانان این مرز و بوم بازگو کنیم.

خوب به یاد دارم، مرعشی در شهریور سال 75 که نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بود برای ماندن بیش از دو دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی مدعی تغییر قانون اساسی شده بود.

ما مواضع مرعشی را در مورد فلسطین از یاد نمی‌بریم که در همان موقع دوستان اصلاح‌طلب خودشان به وی اعتراض کردند و حجت‌الاسلام محتشمی‌پور در همان زمان گفتند، کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند یا مغرض هستند و یا انقلاب را نشناخته‌اند و اظهار داشتند که به قول امام راحل انقلاب اسلامی با ظلم‌ستیزی پا گرفته و استوار مانده است.

مواضع مرعشی در مورد نظام سیاسی، اقتصادی و قضایی اسلام در مصاحبه با نشریه ذکر حزب موتلفه اسلامی در سال 86 را دیدیم، او قائل به اینکه دین اسلام نظام اقتصادی دارد نیست و معتقد است، اسلام دین هدایت است.

او می‌گوید همان طور که نظام مهندسی ندارد، نظام اقتصادی هم ندارد و نظام‌های سیاسی و اقتصادی دستاورد تجارب بشری است.

مرعشی به کرات اظهار داشته که حزب کارگزاران حزبی با مشی لیبرال دمکرات تشکیل شده و ما لیبرال دمکرات مسلمان هستیم، حالا لیبرال دمکرات از نوع مسلمان آن چیست، خود ایشان باید تبیین کنند.

https://shoma-weekly.ir/HIJjCx