سیاسی

تندروها به دنبال انحراف اعتدال به سمت اصلاح طلبی هستند

رهبر معظم انقلاب نیز بارها گفته اند اعتدال به معنای عدول از آرمان های انقلاب نیست و پرهیز از افراط و تفریط یکی از نشانه های اعتدال گرایی است ضمن اینکه در تبیین عقلانیت نیز همین ذهنیت ارائه شده است.
حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «تهران پرس»، درباره لزوم تبیین واژه اعتدال از سوی شخص رییس جمهور اظهار داشت: اگر واژه اعتدال مثل اصلاح طلبی در سال های گذشته، تبیین نشود موجبات ساختارشکنی و رویکردهای مغایر با اهداف نظام خواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه بر همین اساس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها گفته اند اعتدال به معنای عدول از آرمان های انقلاب نیست و پرهیز از افراط و تفریط یکی از نشانه های اعتدال گرایی است ضمن اینکه در تبیین عقلانیت نیز همین ذهنیت ارائه شده است.

وی افزود: لذا زمانی که این شعار مطرح شد، طبق تأکیدات رهبری لازم است اعتدال در ابعاد مختلف و حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... واکاوی شود و مفهوم آن مشخص شود که به صورت گفتمان است یا تنها یک روش محسوب می شود.

ترقی همچنین درباره انتخاب وزرای باقیمانده از سوی روحانی، گفت: امیدواریم روحانی طبق شعار خود عمل کند و از مسیر اصلی به سمت اصلاح طلبی منحرف نشود چرا که جریانی که حامی روحانی هستند وی را منتسب به جریان خود دانسته و می خواهند اعتدال را در جریان اصلاح طلبی تعریف کنند البته خود آقای روحانی دقت لازم را داشته و تلاش انحرافات از سوی اعتدال به سمت جریان اصلاح طلبی را می شناسند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در پایان به ذائقه مجلس درخصوص اعطای رأی اعتماد به وزرا اشاره خاطرنشان کرد: هم اکنون آقای روحانی ذائقه مجلس را شناخته است، مجلس روی برخی مسائل سیاسی حساسیت هایی دارد و به افراد تندرو رأی اعتماد نخواهد داد از این رو ایشان نیز باید اهتمام خود را روی معرفی افرادی بگذارند که از جریانات میانه رو هستند.

https://shoma-weekly.ir/4tAvfG