سیاسی

تناقضات وزارت خارجه پیرامون بیانیه لوزان اعتماد زدا است

رئیس مرکز بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: متاسفانه وزارت خارجه کشورمان تا به امروز نتوانسته است در زمینه انتشار فکت‌شیت ایرانی با دولت هماهنگی داشته باشد.
حمیدرضاترقی رئیس مرکز بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان در ارتباط با اظهارات اخیر رییس‌جمهور مبنی بر اینکه فکت شیت ایرانی درباره بیانیه لوزان زودتر از فکت شیت آمریکایی منتشر شده و بر واقعیت‌ها منطبق‌تر است اظهارکرد: داشتن اعتماد به مسئولین در نظام جمهوری اسلامی ایران امری بدیهی و روشن است اما متاسفانه تناقض‌گویی‌های مکرر درباره قضیه بیانیه لوزان از سوی دولت سبب شده که تا به امروز نتیجه روشنی از این موضوع حاصل نشود.

وی افزود: پس از امضای بیانیه لوزان متاسفانه تیم مذاکره کننده هسته‌ای درباره متن فکت شیت منتشر شده به گفتن این جمله بسنده کرده است که فکت شیت ایران درباره مذاکرات در حال تدوین است در صورتی که رییس‌جمهور اذعان دارد فکت شیت ایرانی منتشر شده است لذا این تناقض به طور حتم به هیچ وجه قابل قبول نیست.

رئیس مرکز بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی تاکیدکرد: با توجه به انتشار فکت شیت آمریکایی و استناد کشورهای غربی و افکار عمومی جهان به این فکت شیت در شرایط فعلی انتظار است مقامات کشورمان نیز پاسخگوی این روند باشند تا تناقضات ایجاد شده در این راستا از بین برود.

ترقی تاکید کرد: اظهارنظرهای متناقض و مکرر مقامات کشورمان در دستگاه اجرایی و به خصوص وزارت خارجه پیرامون بیانیه لوزان تا به امروز متاسفانه سبب شده است تا افکار عمومی در جامعه نگاه خوشایندی را به این مجموعه نداشته باشند.

وی تصریح کرد: انتظار است اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با اتخاذ یک جمع‌بندی مناسب نسبت به بیانیه لوزان هرچه سریعتر برای انتشار فکت شیت مورد نظر خود اقدامات لازم را انجام دهند و در این گزارش درباره چگونگی رفع تحریم‌ها و فعالیتهای هستهای کشورمان موارد الزامی را قید کنند.

رئیس مرکز بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: اظهارات رییس‌جمهور مبنی بر انتشار فکت‌شیت ایرانی در صورتی برای ما قابل قبول خواهد بود که وزارت خارجه نیز به این فکت شیت اعتقاد داشته باشد و اذعان نکند که تا به امروز گزارش یا فکت شیتی را درباره مذاکرات هسته‌ای ارائه نکرده و در حال تدوین این فکت شیت است.

ترقی تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی کشورمان در شرایط فعلی به عنوان مسئول مذاکرات هسته‌ای باید تمام تلاش و همت خود را برای انتشار فکت‌شیت به کار ببندد و یا اگر در این باره گزارش جامعی را تهیه کرده است آن را ارائه دهد.

https://shoma-weekly.ir/W2jV0v