سیاسی

تمرکز بر نقطه حق، رمز پیروزی بر دشمن

وحدت داشتن دشمنان بر مواضع ناحقشان وتفرقه داشتن اهل حق بر مواضع درستشان از جمله گرفتاریهای دراز مدت اهل ایمان است.
حمیدرضا ترقی- وحدت داشتن دشمنان بر مواضع ناحقشان وتفرقه داشتن اهل حق بر مواضع درستشان از جمله گرفتاریهای دراز مدت اهل ایمان بوده است.
امیرمؤمنان از امت خود گله می‌کند که دشمن بر باطل خود متحد است ولی شما بر حق خود متفرق، در خطبه نهج البلاغه حضرت اینگونه می‌فرمایند:
شما بر حق خود اتحاد ندارید، در حالی که دشمنان شما بر باطل خود اتفاق دارند و این مایه خون دل خوردن و اندوه و تأسف است، به خدا سوگند، اجتماع و اتحاد اهل باطل بر باطلشان و جدایی و اختلاف شما در کار حقتان دل انسان را می‌میراند و اندوه و غم را پیش می‌آورد.رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان قوه قضائیه و خطاب به مسئولان سه قوه فرمودند: (آنچه که برای کشور ما لازم، فریضه و قطعی است، این است که همه دستگاه‌های مسئول در کشور برای مقابله با این تمرکز دشمن، دست بدست هم بدهند، اینها در اینجا بر نقطه حق تمرکز کنند).7/4/91

استحکام داخلی نظام
از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی شرط پیروزی ملت ایران در مقابله با تهاجمات اقتصادی و سیاسی و تهدیدات نظامی دشمن و حرکت پیشروانه انقلاب اسلامی، استحکام داخلی نظام است، زیرا اگر استحکام داخلی نظام متزلزل گردد آرمان‌های بلند امام و انقلاب اسلامی و اهداف چشم‌انداز 20 ساله کشور در داخل و منطقه و جهان تحقق نمی‌یابد؛ این استحکام داخلی باید در سه قشر حاکمیت، مردم و نخبگان کشور پدید آید. ارتباط این سه قشر با یکدیگر و کارآمدی و انسجام ملی آنها به استحکام کشور قوام بخشیده و کشور را در برابر تهدیدات بیرونی صیانت می‌کند.برای ایجاد و تقویت این استحکام و اتحاد بر اساس رهنمودهای امیرمؤمنان علی(ع)
1- باید نیروهای انقلاب به وحدت گفتمانی در برابر دشمن برسند
تردیدی نیست که دشمن مدتهاست تلاش می‌کند از میان نیروهای انقلاب یارگیری کند و بر برخی از نخبگان دیروز انقلاب تسلط یافته و در آنها واگرایی نسبت به آرمانها و گفتمان انقلاب اسلامی پدید آورد و آنها را به سوی تقابل با گفتمان انقلاب سوق دهد، اگر امروز شاهدیم که ضد استکباران دیروز دوستان آمریکا شده‌اند، اگر شاهدیم که بعضی نیروهای انقلاب شعار دموکراسی غربی و یا سکولاریزه کردن کشور را از جانب غربی‌ها تکرار می‌کنند ناشی از توفیق دشمن در یارگیری از نیروهای انقلاب است.چطور دشمن ما مثل بوش و اوباما و سارکوزی و اولاند و غیره ما را تروریسم و ناقض حقوق بشر و فاقد صلاحیت هسته ای شدن می‌دانند و در آن اتفاق نظر دارند ولی ما در بین نخبگان کشورمان هنوز حنجره واحدی نسبت به دشمنانمان نداریم؟
چرا گفتمان اصولگرایی را که گفتمان انقلاب اسلامی است خدشه‌دار می‌کنیم؟ چرا نباید در عدالت محوری، در پیشرفت، در ارزشهای فرهنگی، در شایسته سالاری، در بیداری اسلامی و... گفتمان مشترک و واحدی را داشته باشیم؟

2- قانون‌گرایی
قانون محور حرکت هماهنگ و منسجم جامعه و نخبگان و قوای سه گانه است جز بر محور قانون نمی‌شود اتحاد و انسجام داخلی ایجاد کرد، همه باید در برابر قانون  تمکین داشته باشند و خود را فراتر از قانون ندانند. هیچ کس نباید قانون را تفسیر به رأی کند، هیچ کس مجاز نیست از قانون عبور کند و آن را نادیده بگیرد. اگر همه قوا در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی خود عمل کنند مشکلات کشور حل می‌شود.

3- تمکین همه به سیاستهای کلی نظام
خوشبختانه روند سیاستگذاری برای عرصه‌های مختلف نظام اسلامی سرعت خوبی گرفته و در بسیاری از زمینه‌های سرنوشت‌ساز و مهم کشور توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاستگذاری شده است و این سیاستها باید در برنامه‌های کوتاه مدت گنجانده شده و بسوی اجرایی شدن برود.توجه به این سیاستها مثل نگاه به هدف در حرکت طولانی است و جامعه و مسئولان و قوا را از انحراف و حاشیه روی باز می‌دارد.

4- پرهیز از واگرایی و متعهد به همدلی
رهبر معظم انقلاب اسلامی هر گونه واگرایی نیروهای انقلاب از یکدیگر و واگرایی قوای سه گانه از همدیگر را به ضرر کشور و نظام دانسته و همه را به همکاری و همدلی دعوت نموده‌اند.تردیدی نیست که تعصبات گروهی و قبیله‌ای و خودشیفتگی از جمله عوامل مهم واگرایی در بین نخبگان و مسئولان است. در حالی که عوامل همگرایی در بین نیروهای انقلاب مثل رهبری، سیاستهای کلی، حفظ نظام، آرمانهای انقلاب و اسلام، حب وطن و هم جبهه بودن، بسیار زیاد و عمیق است.
برای تعمیق همدلی باید نخبگان و مسئولان قوا همدیگر را همانطور که هستند بپذیرند و به خواسته و ایده‌ها و دیدگاه‌های همدیگر احترام بگذارند.هیچ توجیهی نیست که مسئولان و نخبگان جامعه در دفاع از اسلام، ملت، استقلال کشور و هویت انقلاب کوتاهی کنند و همدلی و همکاری نداشته باشند.

به توصیه رهبر عزیز انقلاب؛
باید بگومگوهای بی پایه واساس راکنار گذاشت.
باید از خدشه وارد کردن به کار یکدیگر پرهیز کنیم.
باید آمارها و گزارشات یکدیگر را زیر سئوال نبریم و مردم را به مسئولان بی اعتماد نکنیم.
باید اختلافات را به رسانه‌ها و جامعه نکشانیم.
باید بدانیم که ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن بدون وحدت و اتحاد میسر نیست.
باید همه خود را در جبهه واحد بدانند.
باید از پرداختن به حواشی و مسائل فرعی پرهیز کرد و به مسائل اساسی و اصلی کشور توجه نمود.
باید همه دست بدست یکدیگر بدهند و از ظرفیت همه نیروهای انقلاب در حل مشکلات کشور و پیشبرد اهداف نظام استفاده نمایند.
باید همه سخنان و مواضع خود را با سیاستهای کلی نظام و رهبری تنظیم نمایند و وحدت کلمه را در مسائل اساسی نظام حفظ کنند.
امیدواریم نخبگان و مسئولان با توجه به این نکات اندوه رهبری را کاهش دهند. انشاءالله.

https://shoma-weekly.ir/VNymHQ