سیاسی

تمدن نوین اسلامی در حال تجدید بناست

تلاشی که امروز در راه احیای کتابخوانی صورت می گیرد تلاشی است در راه تمدن نوین اسلامی که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 پایه ریزی شد و در حال تجدید بناست
حجت الاسلام علی بنایی گفت: تلاشی که امروز در راه احیای کتابخوانی صورت می گیرد تلاشی است در راه تمدن نوین اسلامی که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 پایه ریزی شد و در حال تجدید بناست.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: شکل گیری تمدن نوین اسلامی به مدیریت و سرپرستی ایران نقش مهمی در تداوم و پایداری نظام اسلامی دارد.

بنایی تصریح کرد: اهمیّت مسئله فرهنگ به اندازه نفس کشیدن است، جایگاه فرهنگ در اجتماع مانند ستون فقرات در بدن انسان می باشد، هر فردی با توجه به نقشی که در محیط زندگی خودش دارد باید با اهتمام به مسائل فرهنگی اثر مطلوبی داشته باشد.

وی با تاکید بر این که هرچه به مسئله فرهنگ توجه بیشتری داشته باشیم درعرصه های گوناگون آسیب های کمتری خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: ما نباید به فرهنگ با دید سطحی نگاه کنیم بلکه باید از اعماق وجودمان نیازهایی که در زمینه وجود دارد را حس کنیم و به فرهنگ عنوان یک مسئله حیاتی و مهم با آن توجه کنیم.

حجت الاسلام بنایی بیان داشت: فرهنگ ما از اعتقادات مذهبی و اسلامی جدا نیست، در واقع فرهنگ ما از مبانی دینی و مکتبی گرفته شده و توجه مطلوب به آن موجب پیشرفت مادی و معنوی جامعه می شود.

وی در ادامهبه پیشرفت‌های کشور از اول انقلاب تا کنون اشاره کرد و افزود: آنچه در این سال‌ها در بحث پیشرفت‌های علمی در کشور شاهد هستیم حاصل توجه به علم و کتاب و کتابخوانی است.

بنایی با تاکید برضرورت گسترش کتابخانه ها در استان قم اظهار کرد: در بین همه شهرها، شهر قم دارای ظرفیت ویژه ای برای تولید و توسعه علم است و تحقق این مهم در گرو برخورداری از کتابخانه های غنی است.

https://shoma-weekly.ir/8AziLH