سیاسی

تلاش کنید با انتخاب اصلح مجلس الهی داشته باشیم

برای مجلس جدی فکر کنید و تلاش داشته باشید که انسان‌های سالم بر روی صندلی‌های مجلس بنشینند تا یک مجلس الهی و برنامه‌های الهی داشته باشیم.
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: جلسات اصولگرایان باید هرچه بیشتر بهجهت افزایش حرف مشترک و اتحاد بیشتر میان اصولگرایان برگزار شود.

آیتالله محمدعلی موحدیکرمانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی گفت: از برکات برگزاری جلسات اصولگرایان به وجود آمدن اتحاد بیشتر و وحدت کلمه است که نیازمند شرایط فعلی فضای سیاسی کشور است.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز همچنین در همایش ائمهجماعات، مبلغان و روحانیت با اشاره به نقش روحانیت در انقلاب و پس از آن اظهار داشت: روحانیت باید سادهزیست باشد و مبادا از سادهزیستی دور شویم؛ امام خمینی(ره) سادهزیست بودند و میفرمودند زندگی طلبگی را از دست ندهید.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین خدمت امام خمینی(ره) این بود که به کشور، اسلام و مسلمین عزت داد. روحانیت باید برای جوانان نافع باشد و از مردم دلجویی کند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در اولین نشست یکتا نیز با بیان اینکه ایمان به خدا بهترین سرمایه برای حرکت است؛ افزود: احساس میکنم در این مقطع زمانی یک حرکت نسبتا خوبی برای تحقق آرمانهای الهی در حال شکلگیری است. گروهها گرد هم جمع میشوند وتصمیم میگیرند که کار کنند، چون مزه تفرقه را چشیدهاند.

وی با بیان اینکه اسلام حرکت به سوی یک هدف و راه را میخواهد، تاکید کرد: در کشورهای اسلامی شاهد هستیم که دشمن چه میکند. دشمن آنها را ترسانده و بر آنها مسلط شده و تمام این بدبختیها از همان گروه گروه شدن به وجودمیآید.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز صداقت را مبنای اولیه کار جمعی دانست و گفت: اگر قصد داشتیم یک گروه تشکیل دهیم، صداقت را اولین مبنای کار خود قرار دهید و به فکر اهداف مادی نباشید.

آیتالله موحدیکرمانی خاطرنشان کرد: تفکر نظام اسلامی اصلح است. اگر فردی در جمع ما نامنویسی نکرد و شخص دیگری نامنویسی کرد، آن فردی که ثبتنام نکرده اصلح محسوب میشود. تشکل باید به دنبال جایگزین اصلح باشد.

وی خاطر نشان کرد: 4 اصل و 16 شاخصه را به شما توصیه میکنم. اول اینکه اگر قرار بود در تشکلتان فردی را عضو کنید اول مطمئن شوید فرد اسلام را قبول دارد. دوم باید فرد قانون اساسی را قبول داشته باشد. در مراحل سوم و چهارم نیز امام و رهبری را باید قبول داشته باشد.

آیتالله موحدیکرمانی در ادامه 16 شاخصه را در تشکیل یک حزب اسلامی مورد نظر قرار داد و گفت: فرد از ارزشهای دفاع کند، بر مبانی انقلاب اعتقاد داشته باشد، عمل به ولایت فقیه را جزء التزام خود قرار دهد، نظر رهبری را فصلالخطاب بداند، مرجعیت و رسالت را قبول داشته باشد، خود ساده زیست باشد و ساده زیستان را دوست بدارد، به مستضعفان توجه کند، به آزادیهای مشروع اعتقاد داشته باشد و اجازه تشکیل آزادیهای غیرمشروع را ندهد، بر تحکیم مردمسالاری دینی تاکید داشته باشد، بر عدالت و مبارزه با مفاسد اداری اعتقاد داشته باشد. به پیشرفت همهجانبه کشور کمک کند و از سیاهنمایی و انتقادپذیری پرهیز کند، نقد منصفانه داشته باشد و مسئولان نیز تحملپذیری انتقاد سازنده را داشته باشند، اداره امور را در راستای موازین اسلامی انجام دهند، التزام و تلاش نسبت به تعامل و هماهنگی قوا در سایه رهبری را قبول داشته باشد، دشمنشناس باشد، استقلالطلبی و هر چه که به استقلال ایران آسیب میزند در مقابل آن ایستادگی کند، برای وحدت و یکپارچگی حول محور ولایت تلاش کند.

وی ضمن توصیه بر وحدت اصولگرایی تاکید کرد و گفت: نباید در بین اصولگرایان روحیه برائت پیدا شود. اگر در دایره اصولگرایی هستید همه برادر یکدیگر محسوب میشوید.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: برای مجلس جدی فکر کنید و تلاش داشته باشید که انسانهای سالم بر روی صندلیهای مجلس بنشینند تا یک مجلس الهی و برنامههای الهی داشته باشیم.

وی در پایان وجود یک تشکل در زمانی که فرد نمیتواند تاثیرگذاری خوبی داشته باشد را واجب دانست.

https://shoma-weekly.ir/YzDcrr