سیاسی

تلاش برای عدم عدول از عدالت در نقد

اما چرا بر این نشریه، نام «شما» را برگزیدیم: برای اینکه این نشریه ارگان رسمی موتلفه است و حروف اول شهدای موتلفه اسلامی به طور طبیعی تشکیل دهنده کلمه «شما» است و از طرفی زیبایی و قداست واژه «شما» خود گویای اصالت و شخصیت شما خوانندگان گرامی و گرانقدر است.

محمد مهدی اسلامی *

«اما چرا بر این نشریه، نام «شما» را برگزیدیم: برای اینکه این نشریه ارگان رسمی موتلفه است و حروف اول شهدای موتلفه اسلامی به طور طبیعی تشکیل دهنده کلمه «شما» است و از طرفی زیبایی و قداست واژه «شما» خود گویای اصالت و شخصیت شما خوانندگان گرامی و گرانقدر است.
شادمانیم که نشریه «شما» همزمان با ایام‌الله دهه فجر و عید سعید فطر پا به عرصه مطبوعات می‌نهد.»
این فرازی از اولین سرمقاله هفته‌نامه شما در تاریخ 18 بهمن ماه 1375 بود که به قلم استاد سید اکبر پرورش به رشته تحریر آمده بود.
اینک 15 بهار آزادی از آن روز می‌گذردو 745  شماره متوالی و بدون وقفه «شما» برای شما بزرگواران منتشر شده است تا مواضع حزب موتلفه اسلامی را صریح و شفاف در معرض افکار عمومی قرار دهد.
آغاز این دوره مصادف گردید با حاکمیت جریان موسوم به اصلاح‌طلبی و از همان ایام تا به امروز رویه همکاری در کنار نقد مشفقانه و سالم دولتها در دستور کار هفته‌نامه شما قرار گرفته است.
از دیگر توفیقات ما در این 15 سال افشای انحرافات گروه‌ها و باندهایی بود که منافع ملی و اعتقادی ما را هدف قرار داده بودند. از ماجرای ویلای لواسان تا تخلفات شهردار وقت تهران، از تلاش برای ارائه چهره‌ای نادرست از مکتب امام تا تلاش برای روحانیت‌زدایی از عرصه اجتماعی کشور، از خطر عدول از سهم 50 درصدی ایران از خزر تا تخلفات گسترده بانکی، از فتنه سبز آمریکایی تا جریان انحرافی و ... را افشا نموده ایم و در این مسیر تلاشمان آن بوده است که از مسیر عدل و عدالت عدول ننماییم و از همین رو بود که به عنوان نمونه برای تبیین انحرافاتی که از بهار امسال رخ نمود، به محضر متخصصان امر و علمای بزرگی همچون حضرات آیات مهدوی کنی، یزدی، مصباح یزدی، علم‌الهدی، سید احمد خاتمی و... رفتیم تا ریشه‌های عقیدتی این انحرافات از منظر این بزرگان کالبدشکافی شود و در نقد مخالف به بوته احساسات و تندروی نیفتیم.
همچنین در طول این دوران تلاش نموده‌ایم خط حرکت را از امام امت حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دریافت نماییم و از همین رو ستون ثابتی به قلم جناب آقای ترقی در طول این سالها به بررسی آخرین رهیافت‌ها می‌پرداخت.
بیان عملکرد در صفحات مختلف هفته‌نامه فرصتی مبسوط می‌طلبد که در حوصله این مختصر نمی‌گنجد اما برای نمونه به صفحه اقتصاد اشاره می‌کنم که به تازگی دبیر پرتلاش آن از جمعمان به دیار باقی سفر نمود. بارها مقامات ارشد کشوری از نقد دلسوزانه و دقیق این صفحه در مکاتبات و یا تماسهای خود تقدیر کرده و حتی گاه برای استفاده بهتر از مرحوم عباس وکیل برای کسب تحلیل دعوت کردند.
در پایان یادآور می‌شوم که در این مسیر نخستین مدیر مسئول جناب آقای دکتر بادامچیان بودند؛ پس از ایشان جناب آقای ترقی مدیریت موسسه مطبوعاتی شما را به عهده داشتند و پس از ایشان جناب آقای همدانی مدیر مسئول و مدیر موسسه مطبوعاتی «شما» و حقیر نیز یکسال است که به عنوان مدیر موسسه مطبوعاتی شما خدمتگذار هستم. یکی از توفیقات اخیر این هفته‌نامه حضور در عرصه رسانه‌های مجازی و اینترنت است که نشانی پایگاه اینترنتی ما به آدرس  www.shoma-weekly.ir  است و به تعبیری در این مراسم رونمایی می‌گردد.

* متن سخنان مدیر موسسه مطبوعاتی شما در مراسم پانزدهمین سالگرد هفته نامه

 

https://shoma-weekly.ir/NRfV7p