سیاسی

تقویت و گسترش روحیه بسیجی لازمه جامعه ما است/ با روحیه بسیجی می‌شود به بالاترین دستاوردهای علمی و فناوری دست یافت

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: باید روحیه و الگوی بسیجی هر چه بیشتر تقویت شود و در سطح جامعه گسترش یابد.
محمد کرمیراد، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به مناسبت هفته بسیج در باره روحیه بسیجی به خبرنگار روزنامه الکترونیکی شما گفت: بسیج به عنوان ارتش 20 میلیونی در 5 آذر سال 1358 به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد که نیروی خارقالعاده و توانمندی برخاسته از اراده و بطن جامعه و مردم انقلابی ماست. این مردم همان مردمی هستند که در نهضت امام خمینی(ره) همراهی کردند و انقلاب اسلامی متعلق به نیروهای بسیج است.

حضوری قوی در عرصه ها

وی افزود: بسیج در هر برهه از زمان ایفای نقش کرد. این نیروی مردمی در رفع ناامنیهای مختلفی که در استانهای مرزی قبل از جنگ تحمیلی شکل گرفت حضور فعالی داشت. در جنگ هشت ساله خوش درخشید. بعد از جنگ نیز در عرصههای علم و فناوری و سطوح مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در صحنه حضوری قوی داشت.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به روحیه بسیجی در بخش عمدهای از سازمانهای انقلابی خاطرنشان کرد: همین موضوع نشان داد با روحیه بسیجی میشود به بالاترین دستاوردهای مهم علمی و فناوری دست یافت.

وی اضافه کرد: خوب است یادی کنیم از بسیجیان و دانشمندان جوان در عرصه فناوری انرژی هستهای و بهخصوص پدر موشکی ایران شهید والامقام حسن تهرانیمقدم و جوانان بسیجی که در کنار ایشان بودند و دارند این راه را ادامه میدهند.

نتیجه روحیه بسیجی

کرمیراد اظهار کرد: پیشرفت در صنایع دفاعی و نظامی کشور در مسائل نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی و پیشرفتهای پزشکی با روحیه بسیجی دانشمندان و اندیشمندان ما به وقوع پیوست و آنها در عرصههای مختلف پژوهشی و مقالات توانستند در عالی‌‌ترین سطوح خوش بدرخشند.

وی تأکید کرد: باید روحیه و الگوی بسیجی هر چه بیشتر تقویت شود و در سطح جامعه گسترش یابد.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: متأسفانه در برخی دستگاههای اجرایی، قضایی و قانونگذاری شاهد فقدان و ضعف مفرط در روحیه بسیجی هستیم.

وی افزود: با روحیه بسیجی و انقلابی و انجام تعهدات دینی حفظ نظام و پیشبرد اهداف آن و متصل شدن به انقلاب جهانی حضرت حجه بن الحسن عسکری «روحی له الفداه» رقم خواهد خورد و بایستی این مسیر و راه را با همین روحیه ادامه داد.

حضور بسیج در بحران ها

کرمیراد گفت: مصادیق بسیار گستردهای از اقدامات نیروهای بسیجی در بحرانها، حوادث و اتفاقاتی مثل زلزله غرب کشور، سیل در جاهای مختلف کشور و حضورشان در واکسیناسیونهای متعدد و قضیه کرونا و... وجود دارند.

وی در پایان اشاره کرد: برای اولین بار جمهوری اسلامی ایران توانسته است به دست سپاه ناوگان اقیانوسپیما بسازد که نیروهای بسیج با این موفقیت اقتدارشان را در عمق و گستره اقیانوسها و دریاها به رخ دشمنان اسلام و انقلاب میکشند.

https://shoma-weekly.ir/hiKgXY