سیاسی

تقویت رسانه‌های اسلامی وظیفه مسئولان در برابر تهاجم نرم

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، "محمدنبی حبیبی" در جمع فعالان رسانه‌ای حزب موتلفه اسلامی ضمن تبریک روز خبرنگار با تاکید بر ضرورت و تقویت فعالیت‌های رسانه‌ای در جامعه اظهار داشت: رسانه‌های دشمن امروز به صورت متشکل به سراغ دنیای اسلام آمده‌اند و ضرورت دارد که رسانه‌های اسلامی با شناخت تکنیک‌ها و تاکتیک‌های رسانه‌های غربی با آنها مقابله کرد.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، حبیبی تاکید کرد: دشمنان جمهوری اسلامی با به راه انداختن شبکههای مختلف در ماهواره اساس جامعه اسلامی را هدف قرار دادهاند تا گسستگی و اختلاف در خانوادهها را ایجاد کنند که مسئولان فرهنگی کشور باید به صورت جدی با تقویت رسانههای کشور خط رسانه اسلامی را دنبال کنند.

وی همچنین با تاکید بر تقویت رسانههای این حزب در خصوص تضارب فکری در جامعه بیان داشت: انقلاب اسلامی هیچگاه از تضارب فکری ضرر نخواهد کرد زیرا بنیه انقلاب بسیار قوی است. در موتلفه اسلامی نیز هیچگاه از تضارب آرا ضرر نکردهایم زیرا بنیه قوی ایدئولوژیک و مبانی فکری این حزب باعث شده هیچ انشعاب و انشقاقی در طول ۵۰ سال فعالیت در این حزب ایجاد نشود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با تاکید بر هماهنگی میان رسانههای اسلامی در مقابله با دشمنان نظام گفت: متاسفانه رسانههای ضد شیعی میگویند تفکر شیعه کارآمدی ندارد و رسانههای ما به عنوان یک حزب اسلامی باید در مقابل این تفکر صف آرایی کنند. باید برای گسترش تاثیر رسانهها بر عموم جامعه نیز تلاش کنیم.

حبیبی تصریح کرد: رسانه باید امید آفرین باشد و در این راه محوریت رسانه اسلامی را نباید فراموش کنیم زیرا دشمنان اصل اسلام را مورد هدف قرار دادهاند.

پیش از سخنان دبیرکل، تعدادی از همکاران رسانهای حزب، به بیان دیدگاه خود پرداختند. صادق رخ فرد سردبیر روزنامه الکترونیک شما با ذکر خاطرهای به دغدغه استاد عسکراولادی نسبت به فعالیت منظم رسانههای حزب اشاره کرد و خواستار اهتمام به ادامه راه آن مجاهد صادق شد.

وی با تقدیر از برگزاری این جلسه که در حلقه ارتباطات حزب با خبرنگاران جایش خالی بود، گفت: حزب موتلفه اسلامی ظرفیتهای گفتمانی بیشتری از رسانههای خود دارد و باید با کسب بودجه مناسب برای آنها، صدای حزب را به بدنه جامعه رساند.

میثاق بدیعی معاون تحریریه هفته نامه شما نیز با اشاره به تب تاسیس خبرگزاری در کشور گفت: بیشتر کسانی که به دنبال تاسیس خبرگزاری هستند، با حداقل پیش نیازها و وظایف آن آشنایی ندارند و رفتار آنها شبیه ایجاد نیروی دریایی از سوی کشورهای فاقد دریا است!

وی با اشاره به نفوذ رسانههای نرم (الکترونیک) در جوامع، عبور از رسانههای سخت (کاغذی) به سوی فناوری روز را ضرورت حفظ تاثیر گذاری بر افکار عمومی دانست و گفت: ما باید متناسب با نیاز روز کادرسازی کنیم. حزب موتلفه اسلامی که به ضرورت کادرسازی واقف است باید در عرصه روزنامه نگاری نیز به کادرسازی پرداخته و به سرمایه فعلی اکتفا ننماید.

قائم مقام معاونت طرفداران حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به هزینه کمتر کادرسازی نسبت به آسیبهای ناشی از فقدان نیروی کارآمد، خاطر نشان کرد: کسانی که دغدغه نظام را دارند باید مراقبت نمایند تا این سنگر در بزنگاه آن خالی نماند و غفلت امروز ما موجب خسران آینده خواهد بود.

مجید تولایی سردبیر ارگان آموزشی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سعه صدر حزب موتلفه اسلامی در انتشار دیدگاههای مخالفان در رسانه خود با ذکر خاطراتی از دیدگاههای رقبا گفت: یک عضو جوان حزب مشارکت میگفت این آستانه تحمل برای من باور پذیر نیست و چنین پتانسیلی در جمع دوستان ما یک آرزو است.

وی با اشاره به سانسور اخبار حزب موتلفه اسلامی در دیگر رسانهها، گفت: خدا را شکر که در حزب نسبت به رسانه نگاه بسیار مثبت است اما باید برای خنثی کردن فشارهای رسانهای هدفمند، تدبیری برای هم افزایی توان خود داشته باشیم. محمد مهدی اسلامی مدیر موسسه مطبوعاتی شما نیز با اشاره به سیر بهبود عملکرد رسانههای حزب و گسترش دامنه تاثیر آن، گفت: نباید به وضع موجود قانع باشیم. اینک تاثیر گذاری رسانههای حزب بیشتر بر نخبگان است و باید برای تعمیم تاثیر حزب در جامعه و موج آفرین بودن گفتمان حزبی در سطح اقشار مردم، ساختارهای تشکیلاتی خود را رسانه محور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است به صورت منظم کانالکشی میان نخبگان و جامعه که از جمله تکالیف تعریف شده برای حزب است را با ابزار نوین روزآمد گردانیم.


https://shoma-weekly.ir/wsiiex