سیاسی

تفرقه افکنان حلقه مکمل داعش هستند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اهانت به به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی بر خلاف سیره اهل بیت(ع) است و کسانی که در این امر اصرارمی کنند مزدور استکبار به شمار می روند.
حجت الاسلام علی بنایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اختلافات بین مذاهب اسلامی را دارای دلایل زیادی دانست و گفت: اولین دلیل عمل نکردن به آموزه های اسلامی و منفعت پرستی حاکمان کشورهای اسلامی است؛ این حاکمان به منظور برقراری رابطه تنگاتنگ با ابرقدرت های جهانی به دنبال دستیابی به منافع استکبار جهانی هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم بر پیروی از قرآن و اهل بیت (ع) تأکید کرد و اظهار داشت: امروزه با وضعیت اسفناک فعلی جهان اسلام روبرو هستیم که قطعه قطعه کردن مسلمانان جهان توسط انگلیس، استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

حجت الاسلام بنایی حرکت تکفیری ها و افراطیون در سال­های اخیر را دارای سابقه دیرین توصیف کرد و ادامه داد: هر چند این حرکات سابقه طولانی در تاریخ اسلام دارد ولی تفاوتی که این سال های اخیر با دوران گذشته داشته در حجم کشتار و وحشی گری در بین این گروه های تکفیری به ویژه در گروه تکفیری داعش است.

وی افزود: این گروه های تکفیری در مسیری حرکت می کنند که به طور مستقیم مسلمانان را از بین می برند و به طور غیر مستقیم استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را تقویت می کنند بدون اینکه آنها متحمل هیچگونه خسارت یا ضرری شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم نگاه غرب را به اسلام یک نگاه نجات بخش دانست و تصریح کرد: صهیونیسم بین الملل یک گروه آدم کش متوحش را به جان مسلمانان منطقه انداخته است و در این بین در پی رسیدن به اهداف متعددی است که دستیابی به هر کدام قسمتی از موفقیت آنها را فراهم خواهد کرد؛ یکی از اهداف این گروه ها اسلام هراسی در سطح بین المللی است.

حجت الاسلام بنایی اظهار داشت: از دیگر اهداف استکبار جهانی از تولید گروه های تکفیری خنثی کردن بیداری اسلامی در منطقه است؛ این گروه ها اهداف ضد بیداری اسلامی را در منطقه پیگیری می کنند و باعث تضعیف دولت های اسلامی بر حق می شوند.

وی با اشاره به افراطیون شیعی گفت: در زمان پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز چنین افرادی زندگی می کردند و این بزرگواران شیعیان خود را از انجام این فعالیت ها نهی کرده اند پس اگر پیرو ایشان هستیم و قول و فعلشان را حجت می دانیم باید خود را از انجام چنین افعال خلاف شأن شیعیان بازداریم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم ادامه داد: افرادی که به مقدسات اهل تسنن جسارت می کنند خودشان جرأت نمی کنند به مناطق سنی نشین بروند و این حرکات را انجام دهند بلکه در خانه خودشان کارهایی انجام می دهند که آسیب مستقیم این حرکات شامل حال شیعیان عاقلی می شود که با آرامش و مسالمت در کنار اهل تسنن زندگی می کنند.

https://shoma-weekly.ir/jN6dQj