سیاسی

تغییر اقتصادی دولت فصل مشترک مطالبه جناح‌ها است

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان به لزوم ترمیم کابینه در دولت آینده اشاره کرد و گفت: ضرورت این ترمیم به شدت احساس می‌شود زیرا بر نالایقی تیم اقتصادی دولت همه جناح‌ها صحه گذاشتند زیرا به صورت ملموس عملکرد آنان در متن جامعه قابل مشاهده است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: بیم آن می‌رود عافیت‌طلبی، رخوت و سکون بدنه دولت را فرا گیرد، البته برای رفع این معضل قانون چاره ای اندیشیده و نظارت مجلس را بر دولت مستولی کرده است.

احمدعلی مقدم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: مردم ایران 29 اردیبهشت امسال بار دیگر طبق سنت مرسوم که از اول انقلاب دوره ریاست جمهوری هشت ساله بوده است، رأی اعتماد مجدد به دولت روحانی دادند تا طرح‌های نیمه‌تمام گذشته به اتمام برسد و دولتی که با کسب تجربه از چهار سال گذشته به زیر و بم امور اشراف جامع‌تری دارد، راه برون‌رفت از مشکلات را تجربه کرده است و می‌تواند موجبات پیشرفت کشور را فراهم کند.

وی افزود: مردم رأی دادند تا حجت را بر خود و ایشان تمام کنند که اگر بسیاری از وعده‌های انتخاباتی در دولت یازدهم محقق نشد در صورت کم‌کاری در این دولت چه عذر و بهانه‌ای می‌تواند داشته باشد و بهانه تقصیر را به گردن دولت قبل انداختن دیگر نخ‌نما شده و از قابلیت استفاده افتاده است.

*بر نالایقی تیم اقتصادی دولت همه جناح‌ها صحه گذاشتند

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان به لزوم ترمیم کابینه در دولت آینده اشاره کرد و گفت: ضرورت این ترمیم به شدت احساس می‌شود زیرا بر نالایقی تیم اقتصادی دولت همه جناح‌ها صحه گذاشتند زیرا به صورت ملموس عملکرد آنان در متن جامعه قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: اگر رئیس جمهور بخواهد مسیر موفقیت را بپیماید و کشورمان از قافله پیشرفت جا نماند، لازمه آن انتخاب دولتمردانی از جنس انقلابی، جهادگر، دلسوز، پویا، جوان، کارآمد، متعهد در کنار متخصص و در یک کلام مدیر کارآمد است.

مقدم با بیان اینکه همانطور که عقل حکم می‌کند این چنین افرادی در همه جناح‌ها وجود دارند و در یک جناح نمی‌شوند، تصریح کرد: بنابراین لحاظ کردن نگاه فراجناحی و فارغ از خط و ربط سیاسی یکی از ملزومات جدی تشکیل کابینه دوازدهم است.

*مردم دل سپردند به وعده شیرین رئیس جمهور مبنی بر تحقق سالی 930 هزار شغل

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: دولتی که قرار است وعده‌های داده شده خود را محقق کند و خدای نکرده پس از چهار سال برچسب دروغگویی نخورد باید آستین همت را بالا زده و شب و روز را نشناسد، زیرا کار بر زمین مانده زیاد است و اگر ما بخوابیم، بدانیم دشمن بیدار و در حال توطئه است.

وی افزود: برای ضد ضربه شدن در برابر دشمن می‌طلبد به لحاظ اقتصادی توانمند شویم و در این راستا باید صنایع مادر تقویت شوند و این خود مستلزم ایمان به توان داخلی و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است زیرا آنچنان از لحاظ منابع انسانی، مخازن تحت‌الارضی و روزمینی و...غنی هستیم که نیاز به چشم داشتن به دست بیگانه احساس نمی‌شود.

مقدم یا طرح یک پیشنهاد خطاب به آقای روحانی گفت: ایشان هر از گاهی از حلقه محافظانشان خارج شده و به تأسی از پیشوای شیعیان امام علی (ع) به میان مردم آمده، تا درد مردم را از نزدیک حس کنند شاید انگیزه‌ای برای تلاش بیشتر برای ایشان شود.

وی با اشاره به اینکه مردم دل خوش کردند به وعده ایشان مبنی برچیده شدن فقر و اینکه دیگر در کشور کارتن خواب نخواهیم داشت، اظهار کرد: مردم دل سپردند به وعده شیرین رئیس جمهور مبنی بر تحقق سالی 930 هزار شغل یعنی در ماه 77 هزار شغل، حال این گوی و میدان، حتماً ایشان با وقوف به استعدادهای داخلی این چنین قولی داده است.

*رهبر انقلاب از واردات به عنوان نقطه منفی مقابل تولید داخل نام بردند

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان تصریح کرد: انتظار از دولت این است که به‌عنوان دستورالعمل فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب‌العین قرار داده و فصل‌الخطاب بداند، ایشان همواره مسأله اول کشور را اشتغال ذکر کردند و با تأکید چند باره روی این موضوع اثرات مثبت آن را بر اجتماع بسیار دانستند و مبرهن است تا تولید ملی جدی گرفته نشود، رفع این معضل هم راه به جایی نخواهد برد و پرداختن به تولید ملی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی شاه‌کلید رفع این مشکل است.

مقدم تصریح کرد: رهبر انقلاب پیشروی دولت را در صورتی دانستند که اهتمام به کار، تلاش پرانگیزه، اندیشیده و جوانانه داشته باشد و توجه به قشرهای ضعیف، روستاها و مناطق فقیر را کلید کاهش آسیب‌های اجتماعی قلمداد کردند.

وی با اشاره به فرمایش معظم له در عرصه خارجی مبنی بر در نظر گرفتن عزت ملّی و حکمت در تعاملات بین‌المللی تصریح کرد: این موضوع را برای حفظ اقتدار ملی مورد عنایت قرار دادند و همه این موارد مستلزم وجود مدیریت انقلابی و اسلامی ذکر کردند و اکنون از دولت انتظار می‌رود اجازه ندهد فرمایشات ایشان بر زمین بماند زیرا عمل به منویات معظم له مساوی است با موفقیت دولت.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب از واردات به عنوان نقطه منفی مقابل تولید داخل نام بردند و مرتباً فرموده‌اند که اگر از واردات بی‌رویه و قاچاق کالا جلوگیری شود تولید داخلی نفس می‌کشد و می‌تواند روی پای خود بایستد، نقطه عزیمت دولت دوازدهم را برنامه جدی، راهبردی و داشتن رویکرد به رونق تولید داخلی خواندند.

*نمایندگان حق نظارتی خود را بر بدنه دولت اعمال کنند

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان تاکید کرد: ایشان توجه به اقشار آسیب‌پذیر را جزء اولویت‌های دولت برشمردند و دولت را به تامین رفاه محرومان ملزم دانستند تا نتیجه عملکرد دولت منتج به این شود که فقر و کمبود اقتصادی از جامعه رخت بربندد.

مقدم ادامه داد: در چهار سالی که دولت به رأی مردم نیاز داشت عملکرد موفقی مشاهده نشد، اکنون که به رأی مردم نیاز ندارد بیم آن می رود با عافیت‌طلبی، رخوت و سکون بدنه دولت را فرا گیرد، البته برای رفع این معضل قانون چاره‌ای اندیشیده و نظارت مجلس را بر دولت مستولی کرده است.

وی اظهار کرد: نمایندگان حق نظارتی خود را بر بدنه دولت اعمال کنند و دولت به انتقاد دلسوزان انقلاب گوش فرا داده و موضع نگیرد و بداند توصیه و انتقادها از سر خیرخواهی است و در صورت لزوم از هرگونه کمک به دولت برای پیشرفت امور دریغ نخواهیم کرد و همواره یار و مددرسان انقلاب بوده و هستیم و این را تکلیف خود دانسته و می‌دانیم.

https://shoma-weekly.ir/aDO5r6