سیاسی

تغییرامیرعبدالهیان آسیب جدی به دیپلماسی منطقه وارد می‌کند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: به نظر می رسد در مجموع با توجه به نقشی که آقای امیرعبداللهیان در مسائل منطقه، خاورمیانه، آسیای غربی و به ویژه مواضعی که وی در قبال سوریه، لبنان، حزب الله و موضوعات مربوط به عراق و کشورهای عربی داشتند تغییر وی آسیبی به دیپلماسی منطقه ای تلقی شود.
حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص انگیزه های برکناری حسین امیرعبداللهیان، معاون سابق عربی آفریقایی وزیر امور خارجه از این سمت گفت: هنوز وزارت خارجه علت این تغییر را مشخص نکرده که بتوان به راحتی اظهارنظری در رابطه با این تغییر کرد و صراحتا اعلام کرد این تغییر جنبه سیاسی داشته یا مسئله کاری بوده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: اما به نظر می رسد در مجموع با توجه به نقشی که آقای امیرعبداللهیان در مسائل منطقه، خاورمیانه، آسیای غربی و به ویژه مواضعی که وی در قبال سوریه، لبنان، حزب الله و موضوعات مربوط به عراق و کشورهای عربی داشتند تغییر وی آسیبی به دیپلماسی منطقه ای تلقی شود.

وی ضمن اظهار تاسف از این تغییر تاکید کرد: این تغییر یقینا می تواند تاثیرات منفی در روند دیپلماسی جمهوری اسلامی در منطقه داشته باشد آن هم منطقه خاورمیانه که سرنوشت جهان اسلام و امنیت ایران در این منطقه رقم می خورد.

ترقی با ارائه سوابقی از مراحل کاری امیرعبداللهیان گفت: هماهنگی وی با دستگاه های مختلف مثل سپاه قدس و حزب الله مثال زدنی بود و به نظر می رسد در شرایط ایجاد شده در این هماهنگی ها اختلال به وجود آید.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت محترم و وزیر امور خارجه توجیه لازم برای این تغییر در وزارت خارجه را داشته باشند.

https://shoma-weekly.ir/NaQ47P