سیاسی

تعهد به اجرای پروتکل الحاقی به ضرر کشور و ملت است

آمریکا و برخی کشورهای اروپایی علاوه بر تحریم‌های شورای امنیت شرارت به خرج دادند آنها هم تحریم‌هایی بر علیه ملت ایران بار کردند. اگر پس از توافق آنها تحریم‌های خود را لغو نکنند نشان می‌دهند که توافق هسته‌ای اندکی ارزش ندارد و پس از لغو تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل همچنان بر موضع خود باشند نشان می‌دهند که هم توافق را وتو کرده‌اند و هم قطعنامه شورای امنیت را! پس بازی کنگره با کاخ سفید یک سیاه‌بازی است.
محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به تحرک برخی در داخل و خارج به بهانه توافق هستهای گفت: باید مراقب بزک کردن آمریکا به بهانه توافق هستهای باشیم. به گزارش روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن میگفت افزود: آمریکا همچنان دشمن شماره یک ملت ایران است و از هیچ چیز برای ضربه زدن به منافع ملی ما فروگذار نمیکند.

چکش ایران بر روی منافع آمریکا

حبیبی تصریح کرد: اوباما هنوز از تهدیدهای خود دست برنداشته است و اخیراً باز از گزینه نظامی سخن گفته و با گستاخی اعلام کرده است اگر اراده کنیم ارتش ایران را نابود میکنیم. این رجزخوانی ها پس از جمعبندی مذاکرات واقعاً مضحک است اما از عمق دشمنی و کینه آمریکایی ها نسبت به ملت ایران حکایت دارد. وی افزد: اگر آمریکایی ها جرأت دارند شانس خود را آزمایش کنند. آنگاه خواهند دید ملت ایران چه پاسخی خواهند داد. دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی تاکید کرد: منافع آمریکا در منطقه زیر چکش ضربه موشکی ایران است، دست از پا خطا کنند ارتش ایران همه آنها را به آتش خواهد کشید. وی با اشاره به موضوع مناقشه هستهای اظهار داشت: آنچه تا کنون اعلام شده است یک جمعبندی از مذاکرات است نه توافق!

تمام شده دانستن توافق بیراهه است

حبیبی در ادامه گفت: توافق نهایی منوط به تصویب این جمعبندی در مسیر قانونی خود است. اولاً: شورای امنیت ملی به عنوان عالیترین جایگاه تصمیمسازی برای امنیت کشور باید در مورد جمعبندی مذاکرات اظهار نظر کند. ثانیاً مجلس وفق قانون حفظ دستاوردهای هستهای و رعایت خطوط قرمز بررسی کند آیا جمعبندی مذاکرات در این مسیر است. اینکه برخی همه چیز را تمام شده فرض کردهاند بیراهه میروند.وی افزود: اگر فرض را بر تصویب هم بگذاریم باید مراقبت کنیم که در اجرا طرف مقابل دبه نکند چرا که برخی از اعضای 1+5 اصلاً قابل اعتماد نیستند و آمریکایی ها در بدعهدی در صف اول آنها ایستاده است.دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به پروسه زمانبندی جمعبندی مذاکرات خاطرنشان کرد: ظاهراً رفع تحریمها ماه ها طول میکشد. لذا دل بستن به توافق برای حل برخی مشکلات بی مورد است. توافق حداکثر میتواند تب ایران هراسی را کاهش دهد اما معجزه نخواهد کرد.

قطعنامه ها فاقد مشروعیت حقوقی است

حبیبی با اشاره به توفیقات تیم مذاکره کننده هستهای و تقدیر از آنان در طی تلاش های دو ساله گفت: مذاکرات با 1+5 در بیش از ده سال گذشته هیچگاه قطع نشده است. زیادهخواهی های طرف مقابل گفتگوها را بی نتیجه میکرد. امروز در سایه مقاومت ملت ایران و فداکاری و جانفشانی شهدای هستهای غرب ناچار از برخی زیادهخواهیها دست برداشته و قسمتی از حقوق هستهای ملت ایران را به رسمیت شناخته است اما در بخش هایی هنوز مقاومت میکند و محدودیتهایی را به ما تحمیل کرده است. وی افزود: اینکه 1+5 پذیرفته است که غنیسازی 5/3 درصد داشته باشیم پایه حقوقی همه قطعنامههای شورای امنیت را متزلزل کرد و طبیعی است قطعنامهها مشروعیت خود را از دست داده است چرا که در تمامی این قطعنامه ها تصریح شده است که ایران حق غنیسازی اورانیوم را ندارد و بر اساس این حقکشی تحریمهایی را علیه ملت ایران وضع کرده است. طبیعی است که باید به سرعت شورای امنیت سازمان ملل که همین 1+5 از اعضای دائمی آن هستند باید بیانیه دهد و تحریمهای وضع شده را بلاموضوع کند والا توافق هستهای ارزش حقوقی ندارد.

بازی کنگره و کاخ سفید سیاه بازی است

حبیبی بیان داشت: آمریکا و برخی کشورهای اروپایی علاوه بر تحریمهای شورای امنیت شرارت به خرج دادند آنها هم تحریمهایی بر علیه ملت ایران بار کردند. اگر پس از توافق آنها تحریمهای خود را لغو نکنند نشان میدهند که توافق هستهای اندکی ارزش ندارد و پس از لغو تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل همچنان بر موضع خود باشند نشان میدهند که هم توافق را وتو کردهاند و هم قطعنامه شورای امنیت را! پس بازی کنگره با کاخ سفید یک سیاهبازی است. دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به بررسی جمعبندی هستهای در مجلس ایران تصریح کرد: اما نمایندگان ملت باید به دقت بررسی کنند آیا جمعبندی در مسیر قانونی و چارچوب های تعیین شده پیش رفته است.

دلیلی برای تغییر سیاست برابر آمریکا نداریم

وی با اشاره به شرارت آمریکایی ها در طول مذاکرات هستهای گفت: آمریکایی ها همچنان خصومت خود را با ایرانی ها حفظ کردهاند و حاضر نشدهاند اندکی از آن بکاهند لذا دلیلی ندارد سیاست های جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا تغییری کند. حبیبی بیان داشت: آمریکایی ها هنوز امید دارند از طریق جنگ نرم در ایران تغییر پدید آورند حتی این نگاه را در مذاکرات پنهان نکردند. سیاست های آمریکا در منطقه تجاوزکارانه است ما به هیچ عنوان نمیتوانیم نسبت به آن همگرایی نشان دهیم. همانطور که رهبر انقلاب فرمودند؛ آمریکا تسلیم شدن ایران را خواب ببیند.

تئوریسازی برای عدم همگرایی اصولگرایان

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد همگرایی اصولگرایان اظهار داشت: اصولگرایان مسیر درستی را در همگرایی و همنوایی طی میکنند. آنها با درک شرایط کنونی کشور و خطراتی که کیان اسلام را تهدید میکنند خود را موظف میدانند بیش از پیش زیر بیرق ولایت جمع شوند.وی افزود: تلاش هایی که سه تشکل مؤتلفه، پایداری و ایثارگران در باب همگرایی کردهاند حتماً به ثمر مینشیند و میتواند مقدمهای بر وحدت تمام عیار جریانهای اصولگرا باشد . حبیبی در پایان گفت: عدهای دارند برای عدم همگرایی اصولگرایان در بیرون تئوریسازی میکنند تلاش های آنها به ثمر نمیرسد. وحدت و همگرایی یک ضرورت است و ما گزینهای جز این نداریم.

تشکر از دولت

محمد نبی حبیبی همچنین در جمع اعضای هیئت اجرایی حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: حزب مؤتلفه اسلامی اصل مذاکرات هستهای را از ابتدا لازم میدانست و میداند اما آمریکا و هم فکرانش را قابل اعتماد نمیدانست و نمیداند و در طول مذاکرات اخیر همواره از تیم مذاکره کننده پشتیبانی کرده و برای تلاش های مجدانه آنها به خصوص در هفته های اخیر احترام قائل است.

حبیبی پشتیبانی مردم از سیاستهای کار ساز مقام معظم رهبری و اصل این سیاستهای کارساز را مهمترین و بهترین راهنما و موجب دلگرمی تیم مذاکره کننده دانست و تصریح کرد: حزب مؤتلفه اسلامی از شخص جناب آقای رئیس جمهور به خاطر زحمات فراوانی که در این مورد تحمل کرده اند تشکر میکند و معتقدیم تدوین برنامه اقتصاد مقاومتی و به کارگرفتن همه ظرفیت ها برای اجرای آن برنامه یک ضرورت دائمی است.

جواز بازرسی ورود به خط قرمز است

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر اجتناب از دو قطبی کردن و جناحی کردن مسائل هسته‌‌ای بیان داشت: هرگونه بازرسی از مراکز توسط اجنبیها با هر بهانه و زیر هر پوششی ورود در خط قرمز و موجب فراهم شدن زمینه جاسوسی آنها از این مراکز است. حبیبی در پایان اظهار داشت: در حالی که برخی از مقامات آمریکایی بعد از جلسات اخیر وین از روی میز بودن گزینه نظامی علیه ایران دم میزنند تقویت مستمر بنیه نظامی کشور را یک اصل مسلم می دانیم اینکه آمریکایی ها توقع داشته باشند چگونه دفاع کردن از انقلاب و کشور ملتمان را با اجازه آنها طراحی کنیم؛ علامت عقب ماندگی سیاسی دولتمردان آمریکایی است. ما با رعایت مقررات بین المللی، چگونه دفاع کردن از خودمان را با تشخیص خودمان شکل خواهیم داد.

https://shoma-weekly.ir/IQFCtz