سیاسی

تعلیق اجرای پروتکل الحاقی مانع جاسوسی آمریکا و اسرائیل می شود

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: توقف اجرای پروتکل الحاقی فعالیت‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل را در ایران کاهش خواهد داد.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: توقف اجرای پروتکل الحاقی فعالیتهای جاسوسی آمریکا و اسرائیل را در ایران کاهش خواهد داد.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتوگو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز، درباره تصمیم مجلس برای کاهش بازرسیهای آژانس بینالمللی انرژی اتمی از تأسیسات هستهای کشورمان گفت: تصمیم مجلس در کاهش بازرسیهای آژانس بینالمللی انرژی اتمی میتواند یک اقدام بازدارنده و مفید محسوب شود.

منافع صهیونیستها و آمریکاییها از اجرای پروتکل الحاقی

وی افزود: صهیونیستها و آمریکاییها از اجرای پروتکل الحاقی توسط جمهوری اسلامی ایران منافع بسیاری میبرند؛ چون دسترسی قابل توجهی به اطلاعات هستهای کشور پیدا میکنند و نمیخواهند به سادگی این امتیاز را از دست بدهند.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه تا به امروز مفاد پروتکل الحاقی به صورت داوطلبانه توسط ایران اجرا میشد، خاطرنشان کرد: اگر اجرای داوطلبانه این پروتکل تعلیق شود هیچ عدولی از برجام صورت نگرفته، اما با انجام این کار اجازه جاسوسی و ارائه اطلاعات بیشتر به اسرائیل و آمریکا مسدود خواهد شد.

ترقی گفت: اجرای پروتکل الحاقی اهمیت بسیار بالایی برای ایالات متحده و رژیم صهیونیستی دارد؛ بنابراین اگر این اتفاق بیفتد قطعاً بازدارنده خواهد بود.

راههای جاسوسی از کشورمان مسدود شود

وی با تأکید بر این مطلب که دولت باید از تصمیم احتمالی مجلس در خصوص لغو اجرای پروتکل الحاقی تبعیت کند، عنوان داشت: خوشبختانه در قانونی که مجلس در نظر گرفته برای عدم اجرای این قانون، جرم تعیین کرده و اگر مسئولان اجرایی کشور آن را اجرا نکنند دستگاه قضایی میتواند به عنوان مجرم با خاطیان برخورد کند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: باید تمام تلاش دولت و مجلس براین اساس باشد که راههای جاسوسی از کشورمان مسدود شود تا هم امنیت دانشمندان و شخصیتهای مهم تأمین شود و هم دست برتر را دربرابر دشمنان در اختیار داشته باشیم، اما اگر از خود انفعال نشان دهیم و دولت به بهانه مذاکره در برابر غرب نایستند، قطعاً این رفتار انفعالی محسوب میشود.

https://shoma-weekly.ir/WejOVs