سیاسی

تعظیم عزای فاطمی نشانه تقوا است

ما در حدیثی از ایشان داریم که فاطمه پازه تن من است، هر کس او را دوست بدارد مرا دوست داشته و هر کس او را بیازارد مرا آزرده است. بنا بر این عزاداری و بزرگداشت حضرت صدیقه طاهره ( سلام الله علیها) قطعا و حقیقتا نوعی تعظیم شعائر دینی و اسلامی است و بزرگداشت ایشان جزء اصول محسوب می شود.

حجت‌الاسلام علی بنایی با اشاره به آیه¬ شریفه «وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللّه ِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَی الْقُلُوبِ» گفت: شعائر جمع شریعه، به معنای علامت و نشانه است و شعائر الله به معنای «نشانه‌های پروردگار» است یعنی علائمی که انسان را به یاد خدا می‌اندازد و خاطره‌ای از خاطرات مقدس را در نظرها تجدید و مجسم می‌سازد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: تعظیم شعائر الله چه از باب رجحان و چه از باب وجوب یکی از نشانه‌های جامعه¬ ایمانی است، هر آنچه نماد و نشانه طاعت و قرب خداوندی است باید مورد تکریم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تشخیص عنوان شعائر بودن توفیقی بزرگ است، خاطرنشان کرد: به صراحت این آیه¬ شریفه مأمور به تعظیم و تکریم اهل بیت (ع) هستیم و این توفیق نیازمند جعل و اشاره شارع است.

وی ضمن اشاره به آیه ¬ی شریفه «قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلا الْمَوَدَّهَ فِی الْقُرْبى» برگزاری مراسم مذهبی را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که ما برای افراد عادی و شخصیت¬های جامعه و کشور مجلس نکوداشت می¬گیریم، چگونه است که برای خاندان نبوت و اهل بیت گرامی پیامبر اسلام مجلس بزرگداشت برپا نکنیم؟

بنایی یادآور شد: حضرت فاطمه زهرا( سلام الله علیها) به لحاظ جایگاه، عظمت،شان و مکانتی که دارند در میان شیعیان مورد توجه ویژه‌ای هستند. مراجع تقلید شیعه هم به عنوان بزرگان شیعه اهتمام ویژه ای به این موضوع دارند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه حضرت زهرا جایگاه ویژه ای نزد رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) داشتند، افزود: ما در حدیثی از ایشان داریم که فاطمه پازه تن من است، هر کس او را دوست بدارد مرا دوست داشته و هر کس او را بیازارد مرا آزرده است. بنا بر این عزاداری و بزرگداشت حضرت صدیقه طاهره ( سلام الله علیها) قطعا و حقیقتا نوعی تعظیم شعائر دینی و اسلامی است و بزرگداشت ایشان جزء اصول محسوب می شود.

وی تصریح کرد: علت اینکه مراجع به این موضوع اهتمام دارد هم مشخص است. راه ائمه و راه حضرت فاطمه زهرا( سلام الله علیها) باید شناخته و شناسانده شود. این راه روشن ، راه هدایت بشریت است و ریشه در اعتقادات دینی ما دارد. طبیعی است که مراجع عظام تقلید هم به عنوان کسانی که در زمان غیبت پرچمدار اسلام و شیعه هستند به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

https://shoma-weekly.ir/jpBuGU