سیاسی

تعدد نامزدها و برخی عملکردهای نا صواب بنام اصولگرایان منجر به شکست تشکلهای اصولگرا شد

حبیبی، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: تعدد نامزدها و برخی عملکردهای نا صواب بنام اصولگرایان منجر به شکست تشکلهای اصولگرا شد.
به گزار ش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی ، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در دیدار با جوانان حزب به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: بایستی جوانگرایی در حزب موتلفه اسلامی را با سرعت بیشتری ادامه دهیم این امر نیاز به توسعه استعدادشناسی در سراسر کشور دارد.

حبیبی ادامه داد:  هیچ محدودیتی برای انتخاب مدیران لایق در موتلفه وجود ندارد و راه برای ارتقاء افراد جوان باز است.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به انتخاباتی که پشت سر گذاشته شد افزود: برداشتم این بود که اعضا از داشتن نامزد مستقل در حزب موتلفه اسلامی استقبال کردند و این خواست بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد. وی با اشاره به سه محور چشم انداز حزب گفت: ارتقای دانش ایدئولوژیک اولین بند چشم انداز15 ساله حزب است چرا که حزبی که استحکام ایدئولوژیک در ذهن افرادش نباشد دائما در معرض تفرق و انشعاب قرار
می گیرد.حبیبی ، دومین محور از چشم انداز را داشتن برنامه عنوان کرد و اظهار کرد: کادر سازی محور سوم از این چشم انداز است که باید مورد توجه قرار باشد.ما با تحقق اهداف سه گانه مزبور یک حزب تمام عیار خواهیم بود. دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ  کمبودی از لحاظ نظری در تحقق چشم انداز 15 ساله حزب نداریم.

حبیبی در بخش دیگر سخنانش درباره شناخت عامه مردم و خواص جامعه از حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد:

موتلفه در ذهن خواص کشور مطرح است عده ای با آن موافق و عده ای مخالف هستند. با این وجود این شناخت را با شناخت عامه نمی توان مقایسه کرد چرا که شناخت مردم از حزب بسیار اندک است.

وی بر حرکت سازماندهی شده با محور توسعه  شبکه اجتماعی جهت معرفی حزب به مردم تاکید کرد و  گفت: در این رابطه طرح جامع ارتباطات قبلا از سوی یکی از اعضای صاحب نظرحزب تدوین شده است که باید با تکمیل کردن آن نفوذ حزب در طبقات مختلف جامعه را بالا برد. حبیبی با بیان اینکه هدف و مسیر موتلفه از سال 42 تعریف مشخصی داشته است افزود: اساسنامه و مرامنامه حزب توسط شهید بهشتی ویرایش نهایی شده است و ما تاکنون در کلیات و اهداف حزب راه را گم نکرده ایم و دلیل ماندگاری حزب پس از 50 سال نیز همین است که از اصول کلی عدول نکردیم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به برخی انتقادات درباره کاهش نفوذ در مجلس اظهار کرد: حزب در دایره اصولگرایی موفق بوده است و مجلس هفتم ،هشتم و نهم در دست اصولگرایان است که این خود موفقیت بشمار می رود.

حبیبی یادآور شد: در مجلس هفتم تعداد اعضای کارت دار حزب 8 نفر و این تعداد در مجلس نهم حدود چهار برابر شد.وی با اشاره به  موضوع شورای شهر نیز گفت: در شورای شهر اول تهران  14 نفر اصلاح طلب حضور داشتند و این در حالی است که دور دوم شورای شهر یک دست اصولگرا شد و این امر را نباید تصادفی فرض کرد چرا که جلسات بسیاری برگزار شد تا به این نتیجه رسیده شود که در غالب آبادگران پا به عرضه شورا گذاشته شود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به انتخابات چهارمین دوره شورای شهر بیان داشت: خطایی که اصلاح طلبان انجام دادند و در دور دوم شورای شهر تهران با ارائه لیست های متفاوت مرتکب شدند را اصولگرایان در دوره چهارم انجام دادند .

حبیبی در ادامه به موضوع انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اشاره کرد و گفت: از 8 ماه پیش از انتخابات در جلسات حزب تحلیل های گوناگون درباره نحوه ورود اصولگرایان و اصلاح طلبان به انتخابات مطرح شد و نهایتا ما بنا را بر دو فرض گذاشتیم اول اینکه اصولگرایان با نامزدهای متعدد و دوم اینکه اصلاح طلبان با نامزد واحد به عرصه انتخابات پا می گذارند. وی افزود: بنابراین تلقی کردیم که باید به تجربه موفق مجلس هشتم و نهم برای آمدن جامعتین تکیه کنیم و در تمام ملاقات ها با آیت الله یزدی، آیت الله مهدوی کنی و جامعتین بر این
اساس سخن گفتیم و حتی در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی این مطلب را گفتیم که شاید اصولگرایان با تعدد نامزد وارد شوند و شکست بخورند که ایشان فرمودند با تعدد نامزدها قطعا شکست می خورند.وی با اشاره به دیدار با آیت الله مصباح یزدی گفت: اما در این ملاقات زمانی که تحلیل ها و دلایل خود را مطرح کردیم ایشان نظر متفاوتی داشتند و فرمودند اصلا چنین چیزی نیست و رقیبی برای اصولگرایان وجود ندارد و اشکالی نیست که اصولگرایان خودشان با هم رقابت کنند. بنده دلایلم را گفتم اما ایشان در پایان دیدار گفتند  من دارای تشکیلات نیستم و اگر آن باشد که شما می گویید باید ائتلاف شود .اما نهایتا ائتلاف نشد.

پیش از سخنان دبیر کل حزب چند نفر از جوانان عضو حزب مطالبی راجع به نقاط قوت و ضعف حزب در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری و سیاست های حزب موتلفه اسلامی مطرح کردند.

https://shoma-weekly.ir/FslD3q