سیاسی

تعامل دولت و احزاب کوتاه کردن راه توسعه است

عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت‌ها برای توسعه و پیشرفت کشور باید به سمت حمایت از احزاب و همکاری با آن‌ها بروند.
احمد کریمی اصفهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه دولت و حاکمیت نمی‌تواند فرد فرد مردم را مدیریت کند، تصریح کرد: توجه به احزاب و تشکل‌های مردم نهادی که طرفداران و اعضای نسبتا گسترده‌ای دارند موجب آن می‌شود که دولت بتواند ارتباط و مدیریت بهتری را بر امور داشته باشد.

وی اظهار داشت: اگر احزاب بتوانند مردم زیادی که دیدگاه‌های نزدیک به هم دارند گرد هم آورند و دولت نیز به این احزاب توجه کند مردم می‌توانند خواست‌های خود را از طریق این احزاب اعلام و پیگیری کنند و از این راه سرعت حل مسائل و پیشرفت و توسعه کشور نیز افزایش می‌یابد.

کریمی اصفهانی با انتقاد از عدم توجه به احزاب‌ گفت: مسئله وجود و اهمیت فعالیت احزاب متاسفانه در همهٔ دولت‌ها مغفول مانده و دولت‌ها نتوانسته‌اند به این نتیجه برسند که برای کوتاه کردن راه توسعه باید به سمت حمایت از احزاب و همکاری و تبادل نظر با آن‌ها باشند و دولت یازدهم نیز در این مدت فعالیت گسترده‌ای در این زمینه نداشته است و هنوز ایده‌ها به عمل تبدیل نشده‌اند در انتظار آنیم که دولت یازدهم شعار‌های خود را به عمل تبدیل کند.

عضو حزب موتلفه اسلامی افزود: مردم ایران مردمی سیاسی و آگاه به مسائل روز داخلی و بین المللی هستند و هر کسی برای خودش یک کار‌شناس سیاسی است که این مسئله یک فرصت و یک ظرفیت بزرگ است و دولت با مدیریت آن منافع فراوانی را به ارمغان می‌آورد.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان کرد: ترس و هراس دولت‌ها از سازمان یافته بودن مردم اشتباه بزرگی است و دولت‌ها دچار برداشت غلط در این زمینه شده‌اند زیرا با سازمان یافته شدن افراد هم دولت‌ها و هم مردم می‌توانند با سرعت بیشتری به خواست‌های خود برسند و حاکمیت می‌تواند از نقطه نظرات ملت استفاده کند.

وی با بیان اینکه در زمان انتخابات نمی‌شود با رویکرد احساسی روی رای مردم تاثیر گذاشت گفت: تاثیر بر روی احساسات مردم در کوتاه مدت نتیجه بخش است و با این دست اقدامات نمی‌شود مشکلات ریشه‌ای را حل کرد.

عضو حزب موتلفه اسلامی اذعان دشت: وقتی مردم در قالب احزاب فعالیت می‌کنند دیگر تحت تاثیر احساسات قرار نمی‌گیرند و نامزد‌های انتخاباتی نیز می‌توانند با رایزنی در چارچوب احزاب، برنامه‌ها و توانایی‌های خود را بروز دهند.

کریمی اصفهانی گفت: آثاری که دولت‌ها بر جای می‌گذارند باید ماندگار باشد و در اذهان مردم خاطرات نیکی به جای بماند و رویکرد نامزدان و داوطلبان در انتخابات مختلف نباید تنها رسیدن مجدد به مسئولیت‌ها باشد همانطور که امیرکبیر تنها ۳ سال مسئولیت داشته اما پس از گذشت چند ده سال نام و کارهای وی در اذهان مردم ماندگار است مسئولین فعلی نیز باید چنین رویکردی را داشته باشند و رضای خدا و مردم را در نظر داشته باشند.

https://shoma-weekly.ir/mLo5L2