سیاسی

تضعیف دلار آمریکا را به ورشکستگی می‌نشاند

نایب رییس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به این نکته که آمریکا بزرگترین بدهکار دنیاست، گفت: قطع رابطه پولی با آمریکا، این کشور را به ورشکستگی اقتصادی می‌نشاند.
اسدالله بادامچیان، در گفت‌وگو با محراب خبر، اظهار کرد: در رقابت بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، دستان پشت پرده که آمریکا را با دیکتاتوری جمعی اداره می‌کنند، علاقه داشتند که کلینتون بر سر قدرت بیاید ولی مردم آمریکا با توجه به این موضوع به ترامپ رأی دادند و از این گزاره می‌توان این نتیجه را گرفت که ترامپ نتیجه یک نارضایتی عمیق مردم آمریکا از نظام حاکم بر آمریکا است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: این شخص قصد اداره کشور خود را دارد و می داند که باید به این نا به سامانی‌ها پایان دهد ولی از جهتی با سیاست‌های مردان خاکستری پشت پرده نمی‌تواند سازگاری کند.

وی اضافه کرد: به دلیل وجود همین سیاست‌های دوگانه بر اثر مغایرت تصمیم‌گیری بین ترامپ و سایر افراد صاحب نفوذ در حکومت، دچار نا به سامانی شده است، مثلا در برابر قانون منع ورود اتباع برخی کشورها به آمریکا حتی قضات ایالتی نیز واکنش منفی نشان می‌دهند.

بادامچیان یادآور شد: آمریکا دچار یک بحران همه جانبه است، به نحوی در موضوع اقتصاد، آمریکا بزرگترین بدهکار بین کشورهای دنیاست و به زودی این شکنندگی اقتصادی نمایان می‌شود و اگر دولت‌ها رابطه پولی خود را با دلار آمریکا قطع کنند، بدون شک ایالات متحده با ورشکستگی اقتصادی رو به رو خواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا از لحاظ فرهنگی نیز با مشکل جدی روبه‌رو است؛ چراکه مکتب لیبرال سرمایه داری نیز از پاسخ به سوالات بشر جامانده است.

وی با بیان اینکه ترامپ قادر به حل مسائل و معضلات آمریکا نیست، خاطرنشان کرد: موضوعات اجتماعی از جمله مسائل پیش روی آمریکا است و جریان تیراندازی در لاس وگاس نیز از جمله همین مسائل اجتماعی است و این قبیل اقدامات نشان‌دهنده در بن بست قرار داشتن آمریکا است و از طرفی مردم نیز اعتماد به مسئولان خود ندارند.

بادامچیان یادآور شد: باید از این فرصت به وجود آمده کمال استفاده را کرد و بر سر هیچ و پوچ نباید دعوا و منازعه به راه انداخت. یکی از نشانه‌های این مهم ختم شدن قائله کردستان و اتحاد بین چهار کشور بدون ریختن حتی یک قطره خون است؛ باید از این اتحاد منطقه‌ای و اوضاع نابسامان دنیای استکبار کمال استفاده را کرد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: در این وضعیت باید تمامی مشکلات داخلی کشور را کنار گذاشت و تحت ولایت رهبری کارها را پیش برد؛ چراکه ایشان را همه قبول دارند.

https://shoma-weekly.ir/TjnCeA