سیاسی

تصور حضور معتدلین تنها در جبهه اصلاح‌طلبان اشتباه است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با انتقاد از نادیده گرفته شدن افراد معتدل در جبهه اصولگرایان از سوی روحانی گفت: عزل و نصب‌های اخیر نشان می‌دهد این تفکر که در بین اصولگرایان هم افراد معتدل حضور دارند، از ذهن دولت حذف شده است.
 محمد‌نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با فارس با انتقاد از دخالت برخی افراد در عزل و نصب استانداران در دولت تدبیر و امید، متذکر شد: دولت می‌تواند شنونده پیشنهادات مختلف باشد اما در نهایت باید برای عزل و نصب‌ها خودش تصمیم گرفته و اجازه دخالت به هیچ فردی را ندهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با ذکر این نکته که مشورت دادن به دولت دخالت محسوب نمی‌شود، ادامه داد: اما تعیین تکلیف برای دولت که چه کسی را عزل و چه کسی را نصب کند، یک نوع دخالت است.

حبیبی با انتقاد از عزل و نصب‌های اخیر در سطح استانداران و فرمانداران گفت: بنده این عقیده را دارم که عزل همه مدیران منصوب شده در دولت قبلی اقدام درستی نیست زیرا مطمئنا در بین استانداران و مدیران گذشته نیز افرادی هستند که واجد شرایط تصدی این پست‌ها هستند و نباید بنا بر تغییر صد درصدی مدیران باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در دولت‌های قبلی نیز این اتفاق افتاده بود، خاطرنشان کرد: اینگونه اقدامات به ضرر نظام و مردم است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از نادیده گرفته شدن افراد معتدل در جبهه اصولگرایان از سوی روحانی نیز انتقاد کرد و یادآور شد: روحانی گفته بود که از افراد معتدل هر دو جناح استفاده می‌کند اما عزل و نصب‌های اخیر نشان می‌دهد عملا این تفکر که در بین اصولگرایان هم افراد معتدل حضور دارند از ذهن دولت حذف شده است.

حبیبی با بیان اینکه شعارهای روحانی باید در عمل نیز تحقق پیدا کند، اظهار داشت: افرادی که در حال انتصاب هستند عموما از معتدلین اصلاح‌طلب انتخاب شده و متاسفانه روحانی به قول‌های خود پایبند نبوده است.

وی در پایان متذکر شد: ما هم قبول داریم که افراطیون هر دو جناح نمی‌توانند جایی در دولت اعتدال داشته باشند اما این تصور که تنها در جبهه اصلاح‌طلب افراد معتدل وجود دارد، اشتباه دولت است که باید اصلاح شود.

https://shoma-weekly.ir/vfvZ7e