سیاسی

تصحیح ترکیب کابینه با تقدم شایستگیبر سابقه آشنایی ممکن است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: شاید قضاوت درباره کابینه زود باشد؛ بخصوص که باید منتظر ماند تا چگونگی ترمیم کابینه را پس از عدم رای اعتماد مجلس به سه وزیر ارزیابی نمود.

محمد مهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت و گو با خبرنگار «نماینده» با اشاره به اینکه طبق آمارها افزایش سن کابینه نسبت به کابینه های قبل مشهود است، خاطرنشان کرد: انتظار می رود اگر وزرا با معیار دارا بودن تجربه و ریسک نکردن انتخاب شده اند، معاونین و زیر مجموعه آنها جوان تر شوند تا برآیند آن موجب رخوت در عمل وزارتخانه ها نگردد.

مدیر موسسه مطبوعاتی «شما» در ادامه با تاکید بر ضرورت همبستگی تخصص و تجربه برای موفقیت، اظهار داشت: به نظر می رسد در این دوره تجربه بر تخصص پیشی گرفته است و میزان تناسب تحصیلات با ماموریت وزرا کمتر از دوره قبل است. برای تصحیح انحراف معیار نمودار تناسب تحصیلات وزرا نیز انتظار آن است که تخصص و شایستگی ها بر سابقه آشنایی اولویت یابد.

وی با اشاره به رای بالای وزیر اقتصاد افزود: شاید بتوان یکی از مولفه های این رای بالا را به هم پیوستگی تخصص دانشگاهی و تجربه عملی وی در کنار جوانتر بودن او از میانگین سنی کابینه دانست. همچنین تخصص وی در شناخت تورم موجب اعتماد مجلس شده است تا زمینه ساز حرکت دولت برای بهبود مشکلات معیشتی در کوتاه مدت باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: شاید قضاوت درباره کابینه زود باشد. بخصوص که باید منتظر ماند تا ترمیم کابینه را پس از عدم رای اعتماد مجلس به سه وزیر ارزیابی نمود.

https://shoma-weekly.ir/N5Q0Bj