سیاسی

تشکیلات صنفی احزاب مفید است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: آنچه که امروز به عنوان خانه احزاب با آن مخالف هستیم تشکیل محلی برای تجمع احزاب نیست، خانه احزابی که در حال حاضر مدعی وجود آن هستند، اصولا منحل شده است.
محمد نبی حبیبی در گفت و گو با ایرنا درمورد ازسرگیری فعالیت خانه احزاب گفت: بنابراین با یک نهاد منحل شده اگر قرار است هدف های احزاب را دنبال کنند یک کار غیرقانونی انجام داده اند.اما وجود محلی برای تجمع احزاب کشور که دور هم بنشینند و برای چگونگی و تحقق فرهنگ تحزب در کشور تبادل نظر کنند را کار مفیدی می دانم.

وی خاطرنشان کرد: ما با تشکیلاتی که همه احزاب با سلیقه های مختلف برای تبادل نظر و خدمت بیشتر فعالیت داشته باشند، مخالف نیستیم.

حبیبی در زمینه ائتلاف اصولگرایان و اصلاح طلبان تصریح کرد: هیچ ضرورتی به ائتلاف بین اصولگرایان و اصلاح طلبان وجود و مسلما سلایق اصولگرایان و اصلاح طلبان برای چگونگی اداره کشور متفاوت است.

وی یادآور شد: این تفاوت هم تا زمانی که به اصل نظام لطمه ای وارد نکند، هیچ اشکالی ندارد و تضارب فکری و رقابت های سالم موجب پیشرفت کشور می شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: وقتی می گوییم اصلاح طلبان منظور آن دسته از اصلاح طلبانی است که در فضای سیاسی کشور حضور فعال داشته باشند.

حبیبی افزود: همچنین اصل نظام، قانون اساسی و ولایت فقیه و تبعیت از ولی فقیه را قبول داشته باشند و ما به عنوان جریان اصولگرایی با این دسته از اصلاح طلبان رقیب خواهیم بود.

وی تاکید کرد رقابت بین این دو جریان که هر دو به مبانی اصلی انقلاب پایبند باشند و در عمل این را نشان دهند برای رونق سیاسی کشور ضرورت دارد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: اصلاح طلبان باید بدانند که برخی مدعیان اصلاح طلب به بهانه اصلاح طلبی کارهایی در فتنه 88 شکل دادند. اصلاح طلب واقعی باید از فتنه و سران فتنه 88 تبری بجوید و آن اصلاح طلبی که می خواهد فتنه گران از آن تعریف کنند، اصلاح طلب واقعی نیست.

https://shoma-weekly.ir/viYQNS