بین الملل

تشریح پرونده هسته ای توسط عراقچی در شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان به منظور تشریح دست آوردهای هسته ای ایران در جلسه شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی حضور یافت.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی وی در این سخنرانی به بیان جزئیات توافقنامه ژنو و همچنین روند مذاکرات با 1+5 در خصوص پرونده هسته ای پرداخت و به سوالات اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پاسخ گفت.

این جلسه که به ریاست مهندس سید مصطفی میرسلیم برگزار شد، در جهت رسالتی بود که حزب موتلفه اسلامی به عنوان یک حزب سیاسی فعال با گستره ملی برعهده دارد و در چارچوب سه اصل رصد هوشمندانه، حمایت مدبرانه و نقد مشفقانه که این حزب در قبال دولت یازدهم اتخاذ کرده است.

در این جلسه اعضای شورای مرکزی، سوالات دقیقی هم در حوزه فنی مسئله هسته‌ای و هم در مفاد توافقنامه ژنو داشتند که عراقچی نیز به صورت دقیق پاسخ گفت و نیز در مواردی پیشنهاداتی ارائه دادند.

حزب موتلفه اسلامی برای حمایت از گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای با توجه به حضور چهره هایی همچون دکتر غفوری فرد و دکتر عباسپور کارشناسان هسته‌ای در این حزب، اعلام آمادگی خود را ابلاغ کرد تا با دریافت نظرات تخصصی گام های بعدی با دقت بیشتری برداشته باشد.

در ابتدای این جلسه ریاست شورای مرکزی تشریح کرد که برای پاسخگویی به مطالبات اعضای فعال حزب موتلفه در سرتاسر کشور، در خصوص مسائل هسته‌ای و سوالات آنان در حوزه‌های مختلف، لازم بود که یکی از اعضای ارشد تیم مذاکره‌کننده در میان اعضای شورای مرکزی حضور پیدا کند تا به طور مستقیم نظرات مبادله گردد.

https://shoma-weekly.ir/fxzYMv