بین الملل

تشریح توطئه های مثلث غربی، عربی و عبری

سفیر پیشین ایران در لبنان با بیان اینکه انتخابات پارلمانی لبنان علی رغم تلاش های دشمن، به خوبی برگزار شد، اظهار داشت: نتایج انتخابات نشان می دهد ائتلاف حزب الله بسیار قوی و قدرتمند در صحنه حاضر شده است.
سفیر پیشین ایران در لبنان با بیان اینکه انتخابات پارلمانی لبنان علی رغم تلاش های دشمن، به خوبی برگزار شد، اظهار داشت: نتایج انتخابات نشان می دهد ائتلاف حزب الله بسیار قوی و قدرتمند در صحنه حاضر شده است.

نتیجه صبر و بردباری مردم رشید لبنان

دکتر احمد دستمالچیان از برگزاری آرام انتخابات در لبنان خبر داد و گفت: هیچ گونه تشنج و ناامنی گزارش نشد؛ در حالی که زمینه های بسیاری فراهم بود که چنین اتفاقی رخ دهد و این به دلیل هوشیاری نیروهای متعهد و آگاه در صحنه و همچنین صبر و بردباری مردم رشید لبنان بود.

وی از تلاش کشورهای غربی و به ویژه آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی برای به زانو در آوردن مردم لبنان از مدت ها پیش گفت و بیان کرد: این کشورها از طریق فشارهای متعدد اقتصادی، سیاسی و امنیتی و همچنین تحریم های کمر شکن این کار را انجام می دادند تا اراده مردم لبنان را در هم بشکنند و از مقاومت جدا کنند.

سفیر پیشین ایران در لبنان با تصریح بر اینکه کشورهای غربی و عربستان و همچنین رژیم صهیونیستی قصد داشتند با سر ریز کردن پول های هنگفت دلاری، بعضی آراء را بخرند، اظهار کرد: تمام این اقدامات با این هدف انجام می شد که بگویند لبنان همراه مقاومت نیست.


کمک ایران به مردم لبنان

وی افزود: آن ها در این زمینه بسیار تلاش کردند و حتی از سوخت ساده ای که مردم استفاد می کنند نیز لبنان را محروم کردند اما با همت سید حسن نصرالله و کمک ایران، سوخت مورد نیاز به مردم لبنان رسید. همان مدعیانی که به اسم مردم حرف می زدند، با این کار مخالف بودند که سمیر جعجع از جمله آن ها است.

دستمالچیان با بیان اینکه انتخابات پارلمانی لبنان علی رغم تلاش های دشمن، به خوبی برگزار شد، عنوان کرد: نتایج انتخابات نشان می دهد ائتلاف حزب الله بسیار قوی و قدرتمند در صحنه حاضر شده است و کاندیداهای خودش را بی کم و کاست به مجلس فرستاده است؛ هر چند تفاوت هایی با دور قبل دارد اما با این وجود همچنان حزب الله دست برتر را در پارلمان در اختیار دارد. این دیپلمات با سابقه کشورمان ضمن اشاره به اینکه رئیس پارلمان لبنان از شیعیان انتخاب می شود، اظهار داشت: پارلمان لبنان تقریبا در راس امور قرار دارد، زیرا هم رئیس جمهور را تعیین می کند و هم نخست وزیر از دل پارلمان بیرون می آید.

https://shoma-weekly.ir/cIZmKU