بین الملل

تسلیم شدن رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله سوریه: اسرائیل دیر یا زود پاسخ دشمنی‌هایش را خواهد گرفت خاورمیانه قادر به تامین انرژی اروپا نیست آل سعود زیر سایه صهیونیست‌ها ابو اره مالک توئیتر

تسلیم شدن رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی توافق با لبنان بر سر ترسیم مرزهای دریایی را «مشکوک» و «تسلیم شدن محض در برابر حزب‌الله» دانست. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسبق و رئیس کنونی اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در یک گفت‌وگوی رادیویی گفت: که توافق با لبنان بر سر ترسیم مرزهایی دریایی، توافقی مشکوک و تسلیم شدن محض در برابر حزب‌الله است. وی که این مصاحبه را در آستانه برگزاری انتخابات کنست انجام داده است، افزود: «یائیر لاپید» (نخست‌وزیر) و «بنی گانتس» (وزیر جنگ) هیچ‌گاه به دنبال استخراج گاز از زیر دریا نبودند و به همین دلیل است که اکنون توافقی مشکوک را که «تسلیم محض در برابر حزب‌الله» است، امضاء کردند. رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با اشاره تلویحی به اینکه در صورت تصدی سمت نخست‌وزیری، این توافق را لغو می‌کند، تصریح کرد: «با این توافق همان کاری را خواهم کرد که با توافق اوسلو کردم؛ چرا که توافق اوسلو هم یک توافق تسلیم از جانب دولت چپگرا بود.»

سوریه: اسرائیل دیر یا زود پاسخ دشمنی‌هایش را خواهد گرفت

وزیر خارجه سوریه درباره دلایل عدم پاسخ به حملات مکرر رژیم صهیونیستی گفت: آنها از عبور چند هواپیمای غیرنظامی استفاده می‌کنند و از زیر یا بالای آنها به اهداف خود حمله می‌کنند. در این صورت وقتی موشک‌های سوری بخواهند پاسخ دهند ممکن است آنها به هواپیمای غیرنظامی اصابت کرده و بعد تقصیر به گردن دولت سوریه بیفتد؛ بنابراین در چنین مواقعی ما واکنشی نشان نمی‌دهیم. مواضع ما در قبال حملات روشن است؛ ما هشدار می‌دهیم اسرائیل دیر یا زود پاسخ همه این دشمنی‌ها را خواهد گرفت.

خاورمیانه قادر به تامین انرژی اروپا نیست

مجله معتبر اکونومیست در گزارشی نوشته کشورهای خاورمیانه که روی اقیانوسی از گاز طبیعی نشسته‌اند؛ قادر به ارسال گاز به اروپا و تأمین انرژی مورد نیاز این قاره نیستندـ و به این دلیل هم هست که نمی‌توانند از تقاضای بسیار زیادی که در اروپا برای گاز وجود دارد، بهره ببرند. اکونومیست معتقد است؛ به ندرت پیش می‌آید که دولت اسرائیل با شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان هم‌عقیده باشد. اما این اتفاق اخیرا روی داده‌ـ که البته نباید با صلح اشتباه گرفته شود. بله؛ توافق اسرائیل با حزب‌الله ربطی به یک توافق صلح ندارد. این توافق اگرچه مرزهای دریایی اسرائیل با لبنان را مشخص می‌کند، اما نمی‌تواند جنگ طولانی بین آنها را پایان دهد. با این حال این امر تا همین حد هم برای غرب قابل توجه بوده. به خصوص به دلیل ایجاد این امیدواری‌ـ که شاید بتواند راه ارسال منابع گاز مورد نیاز اروپا را‌ـ که از زمان تهاجم روسیه به اوکراین مختل شده‌ـ باز کند.

آل سعود زیر سایه صهیونیست‌ها

یک پژوهشگر و فعال سعودی در توئیتی با استناد به گزارشی از روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: سامانه‌های موشکی رژیم صهیونیستی به امارات در دفع حملات پهپادهای یمنی کمک می‌کند. فهد الغفیلی، پژوهشگر و فعال توئیتری در یادداشتی با اشاره به هراس امارات از حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، تصریح کرد که «بن زاید از ترس به اربابان صهیونیست خود پناه برده است». روزنامه عبری هاارتس فاش کرد که عکس‌ها و گزارش‌های جدید ماهواره‌ها حکایت از استقرار سکوهای موشکی پدافند هوایی باراک ساخت اشغالگران صهیونیست در اطراف پایگاه نظامی الظفره در جنوب ابوظبی دارند. خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی فاش کرد که امارات سامانه اسپایدر ضد هوایی و یک سامانه دیگر بدون ذکر نام و مدل از این رژیم خریداری کرده است.

ابو اره مالک توئیتر

مورفی سناتور آمریکایی در توئیتر نوشت: «ما باید نگران باشیم که سعودی‌ها که منافع آشکاری در سرکوب سخنان سیاسی و تأثیرگذاری بر سیاست ایالات متحده دارند، اکنون دومین مالک بزرگ یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی بزرگ هستند.» پس از آنکه ایلان ماسک، میلیاردر آمریکا شرکت توئیتر را خریداری کرد، شرکت هلدینگ پادشاهی عربستان (KHC) به همراه دفتر شخصی ولید بن‌طلال، شاهزاده سعودی، با سهامی معادل 1/89 میلیارد دلار، همچنان به عنوان دومین سهام‌دار عمده این شرکت ادامه فعالیت خواهند داد.

https://shoma-weekly.ir/9zr1CG