سیاسی

تسلیت حزب موتلفه اسلامی در پی درگذشت آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم(ره)

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی طی پیامی رحلت فقیه مجاهد، حضرت آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم(ره) را تسلیت گفت.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی طی پیامی رحلت فقیه مجاهد، حضرت آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم(ره) را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، دکتر اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی طی پیامی رحلت فقیه مجاهد، حضرت آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم(ره) را تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال مرجع عالیقدر و فقیه مجاهد، حضرت آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم رضوان الله تعالی علیه سبط مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سیدمحسن حکیم قدس سره که از مفاخر علمای اسلام و از بیت فقاهت و جهاد و شهادت بود، مایه تأثر و تألم گردید.
نوآوری در اندیشه های فقهی حوزه علمیه نجف، فعالیت های سیاسی و مبارزه با رژیم بعث و دیکتاتوری صدام، اهتمام به مسئله فلسطین، حمایت از حشدالشعبی، در کنار زهد و ساده زیستی و تهذیب نفس، همراه با فعالیت های اجتماعی و رسیدگی به نیازمندان، محبوبیت در میان قبائل مختلف عراق و سهم مؤثر در احیای راهپیمایی اربعین از ویژگی های بارز این عالم وارسته است.
این ضایعه را به محضر ولی امر مسلمین، مراجع عظام، حوزه های علمیه، ملت شریف عراق و بیت مکرم حکیم، بویژه فرزند گرامیشان آیت الله سیدریاض حکیم تسلیت گفته، علو درجات و همجواری با اولیاء الهی برای آن فقید سعید و صبر و اجر برای همه خاندان معزا از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.



https://shoma-weekly.ir/0eOk5R